۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶

۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن عرضه شد

۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار مسکن عرضه شد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه از شناسایی ۱۲۰ هزار خانه خالی در دو سال گذشته برای پرداخت مالیات خبر داد و گفت: با پیامک های وزارت راه ۱۸۲ هزار خانه خالی نیز در بازار مسکن عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند شناسایی خانه‌های خالی و معرفی مالکان به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات، گفت: بر اساس تکلیف قانونی برای ساماندهی بازار مسکن، خانه‌های خالی از طریق الزام به ثبت مالکیت در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تاکید کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بیش از ۱۲۰ هزار خانه خالی محرز شناسایی شد که با معرفی این واحدها به سازمان امور مالیاتی برای تمامی مالکان آنها برگه تشخیص صادر شده است و فرآیند مالیات ستانی از این واحدها آغاز خواهد شد.

نوروزی در خصوص روند شناسایی این واحدهای خالی افزود: با شناسایی اولیه از خانه‌های خالی ۹ میلیون پیامک به مالکان واحدهای خالی شناسایی شده ارسال شد. همچنین با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی با تمام افرادی که بیش از ۳ خانه در اختیار داشتند تماس گرفته شد.

وی ادامه داد: با بیش از ۳۰۰ شرکت حقوقی که گزارش خانه خالی از آنها داشتیم نامه نگاری شد و تذکرات لازم به این شرکت‌ها داده شد. راهکارهای اتخاذ شده توسط وزارت راه و شهرسازی منجر به آن شد تا ۱۸۲ هزار واحد مسکونی که در مرحله اول در سامانه املاک و اسکان خالی شناسایی شده بود به بازار مسکن در قالب اجاره و یا خرید عرضه شود.

این مسؤول تصریح کرد: اخذ مالیات توسط دولت با رویکرد تنظیم‌گری است نه درآمدزایی و با هدف مقابله با محتکران مسکن و افزایش عرضه واحدهای مسکونی خالی انجام می‌شود.

کد خبر 6105884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • CA ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      1 1
      لطفاً آمار خانه های خالی در هر استان وشهر های بزرگ را اعلام نمایید.تا مردم احتکار گران را بشناسند.و.و
    • حسین عابد IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 1
      سلام.ازدولت سیزدهم تقاضادا ریم نسبت به مالکیت خانه های خالی چه افراد ذی نفوذ.بانکها.وسیاستمداران وفرزندان آنها رحم نکند وخانه های خالی آنهارا بامالیاتهای سنگین ویاتحویل بنیاد مستضعفان بدهند تابین مردم تقسیم شوند .تادرس عبرتی برای دیگرمحتکران مسکن باشد.ومن الله توفیق