۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳

مصری در صحن مجلس:

تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید انجام شود

تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید انجام شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ماموریت داد که پیگیری کنند تا تحقیق و تفحص از بانک مرکزی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی‌نژاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: از آنجایی که ده‌ها میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی دچار انحراف شد، مجلس شورای اسلامی درصدد تحقیق و تفحص از بانک مرکزی بود اما با وجود همه مکاتباتی که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ انجام داد، تاکنون اجازه نداده‌اند تا تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به نتیجه برسد.

وی اظهار کرد: همان افرادی که انحرافات در ارز ۴۲۰۰ تومانی را رقم زدند، امروز ارز ۲۸ هزار تومانی را با همان روش مدیریت می‌کنند و بر این اساس، انتظار ما این است که این تحقیق و تفحص در مجلس یازدهم به نتیجه برسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه مراحل تحقیق و تفحص انجام و هیأت رئیسه آن هم انتخاب شده و تاکنون چندین جلسه با رؤسای ادوار بانک مرکزی برگزار شده است، اما هنوز تیم تحقیق و تفحص مستقر نشده‌اند.

عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: از کمسیون اصل ۹۰ مجلس تقاضا دارم تا از ابزار قانونی خود استفاده کنند، چرا که تحقیق و تفحص حق نماینده است و این تحقیق و تفحص باید انجام شود.

کد خبر 6105944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      هر جایی مشاهده کردید که اجازه نمیدن یا مانع تراشی سنگ اندازی برای انجام نگرفتن تحقیق تفحص می شوند بدانید ۱۰۰٪ درصد خرابکاری فساد در آن مجموعه به شدت اتفاق افتاده سعی تلاش در پوشاندن مخفی کردن جرم ها افشاء نشدن حقایق دارند. البته اگر بابت تغییر تحقیق تفحص گزارش رشوه باج پرداخت نکنند