۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳

سردار حسینی:

مشکل اصلی ترافیک بی نظمی است و باید منظم شود

مشکل اصلی ترافیک بی نظمی است و باید منظم شود

رییس پلیس راهور فراجا گفت: مشکل اصلی ترافیک بی نظمی است و باید منظم شود و در دل نظم بخشی سرعت سیر و ترافیک و روان سازی را هم خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در ششمین همایش بین المللی مدیریت ایمنی و ترافیک گفت: وقتی درباره ترافیک صحبت می‌کنیم منظورمان یک سیستم و حوزه‌ای که با زندگی همه انسان‌ها سر و کار دارد.

وی افزود: همه افراد فارغ و جنس و سن و طبقه کاربر ترافیک هستند و به شدت می‌توانند بر این سیستم تأثیر بگذاریم و تأثیر بپذیریم و توجه به این موضوع یکی از نیازهای جدی زندگی مردم در همه جهان است.

سردار حسینی گفت: این نشست با ۲ هدف عمده برگزار شد حتماً یک سیستم بدون کار علمی نمی‌تواند درست برنامه‌ریزی شود لذا نیاز که با فکر و اندیشه ایده همه صاحب نظران و همه علاقه مندان در این حوزه استفاده کنیم که پلیس راهور ایران جز بخش‌هایی است که سال‌ها دارد این مسیر طی می‌کند و خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی افتاده است.

هدف دیگر این است که تلنگری بزنیم به عده‌ای از افراد؛ وقتی می‌خواهیم مخاطبین تقسیم کنیم باید بر اساس ۲ پارامتر قدرت و علاقه تقسیم کنیم. در طیف اول علاقه دارند و قدرت دارند می‌شود حامی که نیازی به تلنگر ندارند و قدرت اعمال نفوذ دارند طیف دوم قدرت دارند ولی به ما نیازی ندارد که می‌شود کار شکن که در این همایش‌ها شاید علاقه مند شوند اعتماد کنند و به ما همفکری دهند، طیف سوم علاقه دارند ولی قدرت ندارند و به سهم خودشان تلاش می‌کنند و با دید مثبت نگاه می‌کنند که این‌ها طرفداران هستند. طیف چهارم که بی تفاوت‌ها هستند و بسیار هم مؤثر هستند.

وی ادامه داد: ۳ طیف اول حامی و کارشکن و طرفدار ۲۰ درصد و باقی ۸۰ درصد جامعه جزو بی تفاوت‌ها هستند؛ نشست‌های علمی، کاری، ایجابی و هر کاری که انگیزه‌ای در این ۸۰ درصد ایجاد کند که به سمت طرفداران بیایند باید انجام دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در تهران روزی ۲۰ میلیون جا به جایی داریم و در خوشبینانه‌ترین حالت روزی ۱ ساعت در ترافیک وقتمان تلف می‌شود یعنی روزانه ۸۵۰۰ نفر سال در ترافیک هستیم وقتی که ادعا می‌کنیم گران بها تر از طلا است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ترافیک بی نظمی است و باید منظم شود و در دل نظم بخشی سرعت سیر و ترافیک و روان سازی را هم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: باید با کلام علمی بگوییم به عنوان مثال اگر سرعت محور ۹۰ کیلومتر در نظر گرفته شده و راننده با ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رود؛ ما ۹۰ کیلومتر سرعت را به این دلیل در نظر گرفتیم که در آن محور گلوگاه وجود دارد و اگر با ۱۲۰ کیلومتر سرعت برویم چندین ساعت باید در آن گلوگاه باشیم؛ اگر از زبان اساتید و دانشگاهیان این مسائل تبیین و تشریح شود قطعاً تأثیر گذار است.

کد خبر 6106054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha