۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۸

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خبرداد؛

پیش بینی خرید تضمینی ۳۶۰ هزارتُن گندم استان زنجان در سال ۱۴۰۳

پیش بینی خرید تضمینی ۳۶۰ هزارتُن گندم استان زنجان در سال ۱۴۰۳

زنجان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از پیش بینی خرید تضمینی ۳۶۰ هزارتُن گندم کشاورزان زنجانی در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی، گفت: انتظار می‌رود با وجود بارش‌های اخیر، تولید گندم در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد و بتوانیم به عدد ۳۶۰ هزار تن در خرید تضمینی گندم دست یابیم.

زمانی با بیان اینکه بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته است، افزود: ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیمی زیر کشت گندم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۷۰ هزار هکتار کشت دیمی و آبی در قالب کشت قراردادی توسط کشاورزان زنجانی ثبت شده است و امیدواریم در سال آینده این عدد افزایش یابد.

زمانی اظهار کرد: با توجه به تولید بیش از ۹۰ درصد گندم به صورت دیم، مهمترین عامل تولید گندم، میزان بارش‌های جوی در قالب برف و باران علی‌الخصوص برف پاییزی و باران بهاری است.

وی بیان کرد: کیفیت گندم بستگی به جنس و واریته گندم، بارش‌های به موقع، شرایط جوی نامناسب مانند باد گرم، باد سرد و غیره دارد.

بنا بر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با تصویب هیئت دولت قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان ل زنجانی در سال ۱۴۰۳ هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

کد خبر 6106141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha