۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴

با این راهنما، چک لیست تجهیزات سالن کنفرانس را تیک بزنید!

با این راهنما، چک لیست تجهیزات سالن کنفرانس را تیک بزنید!

در ادامه چک لیست تجهیزات مهم و ضروری سالن کنفرانس را بررسی می‌کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بخشی از موفقیت یک جلسه در سالن‌های کنفرانس به توانایی گوینده بستگی دارد، اما مهم‌ترین بخش آن مربوط به تهیه تجهیزات ضروری با کیفیت است. با تهیه بهترین تجهیزات سالن کنفرانس می‌توان ارتباط مؤثری با شرکت‌کننده‌ها برقرار کرد. همچنین صدای مجری با وضوح و کیفیت بالا به کل سالن منتقل می‌شود. کیفیت پایین صدا یا قطع و وصل شدن آن باعث از دست رفتن اطلاعات مهم و نفهمیدن مفهوم اصلی می‌شود. بنابراین وجود تجهیزات صوتی و تصویری مناسب، کیفیت برگزاری جلسات در سالن کنفرانس را بالا می‌برد. در ادامه چک لیست تجهیزات مهم و ضروری سالن کنفرانس را بررسی می‌کنیم.

با این راهنما، چک لیست تجهیزات سالن کنفرانس را تیک بزنید!

راهنمای خرید بلندگو: دیواری یا سقفی؟

بلندگوهای دیواری و سقفی یکی از مهم‌ترین تجهیزات سیستم صوتی سالن کنفرانس هستند که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند. برای مثال بلندگوهای دیواری نصب آسانی دارند و صدای گوینده را در کل فضا گسترش می‌دهند. همچنین با داشتن طراحی شیک و زیبا، یک محیط جذاب و مدرن را برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کنند. برای گسترش صدا در فضاهای بزرگ می‌توانید از یک یا چند بلندگوی دیواری استفاده کنید. با توجه به فضای سالن کنفرانس باید در فواصل استاندارد از بلندگو استفاده کنید تا صدا به‌صورت واضح و شفاف به تمام بخش‌های سالن برسد.

به طور کلی بلندگوهای سقفی و دیواری قابلیت اتصال به سیستم‌های هوشمند را دارند و با قرار گرفتن در سالن کنفرانس باعث بهبود کیفیت پخش صدا می‌شوند. پس اگر به یکنواخت بودن پخش صدا اهمیت می‌دهید، بلندگوهای سقفی هم گزینه خوبی برای سالن کنفرانس و جلسات همایش هستند. صدای این بلندگوها به‌صورت یکنواخت در کل فضا پخش می‌شوند. با نصب این مدل بلندگو در سقف، فضای بیش‌تری برای استفاده‌های دیگر باقی می‌ماند.

در واقع بلندگوی سقفی کم‌ترین فضا را اشغال کرده و صدا را از بالا به پایین منتشر می‌کند. از لحاظ طراحی هم جلوه زیبایی به فضا می‌دهد. برای خرید هر کدام از تجهیزات سالن‌های کنفرانس می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی صدابازار از قیمت و ویژگی‌های هر محصول برای خرید مطلع شوید.

کابل‌ها و لوازم جانبی: ضروری‌تر از تجهیزات اصلی

برای راه‌اندازی سیستم صوتی حرفه‌ای در سالن‌های کنفرانس به کابل‌ها و تجهیزات جانبی دیگر هم احتیاج دارید. درست است که میکروفون‌ها و اسپیکرها از تجهیزات اصلی سیستم صوتی هستند، ولی در نهایت لوازم جانبی مثل کابل رابط، پری‌آمپ و… نقش مهمی در عملکرد بهینه و کیفیت صدای نهایی دارند. در صورت نبود هر کدام از این تجهیزات شاید نتوانید میکروفون و اسپیکر را به دستگاه‌های هوشمند متصل کرده و از قابلیت‌هایشان استفاده کنید.

کابل‌های صوتی و رابط‌ها برای اتصال اسپیکرها، میکروفون‌ها و تجهیزات صوتی به یکدیگر کاربرد دارند و قالب‌های نگهدارنده برای نصب و نگهداری صحیح این دستگاه‌ها در جای خود استفاده می‌شوند. پاپ فیلترها، لرزه گیرها، پری آمپ و… هم باعث ارتقای کیفیت صدا می‌شوند. استفاده از کابل‌های با کیفیت باعث انتقال صدا بدون هیچ اختلال و نویزی می‌شود.

بنابراین با توجه به نوع اتصال هر دستگاه می‌توانید از انواع کابل و رابط‌های لازم برای نصب تجهیزات سالن کنفرانس به یکدیگر استفاده کنید. مزیت خرید لوازم جانبی این است که در مقایسه با قیمت تجهیزات سالن کنفرانس هزینه کم‌تری دارند. در فروشگاه‌های تجهیزات صوتی مانند صدا بازار علاوه بر تجهیزات اصلی، لوازم جانبی هم به فروش می‌رسند. کافی است به نشانی sedabazar.com مراجعه کنید.

اپسون یا پاناسونیک: کدام ویدئو پروژکتور برای سالن کنفرانس مناسب است؟

دو تا از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع ویدئو پروژکتور، برندهای اپسون و پاناسونیک هستند. پروژکتورهای اپسون برای ارائه تصاویر با کیفیت طراحی شده و به نوعی رنگ‌ها را زنده می‌کنند. پروژکتورهای پاناسونیک هم تصاویر را با وضوح و کیفیت بالا به مخاطب نمایش می‌دهند. ویدئو پروژکتور اپسون دارای چند مدل متنوع با رزولوشن‌های مختلف است و تصاویر مورد نظر را با کیفیت HD و حتی ۴K به نمایش می‌گذارد. همچنین در برخی مدل‌ها مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته است و از امکانات اتصال بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

با این راهنما، چک لیست تجهیزات سالن کنفرانس را تیک بزنید!

پروژکتور پاناسونیک هم در طرح‌ها و مدل‌ها متنوع و با اندازه‌های مختلف در فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند صدا بازار به فروش می‌رسند. برخی از مدل‌های این ویدئو پروژکتور با داشتن قابلیت‌های پیشرفته باعث تنظیم زاویه نمایش و تصحیح تصویر می‌شوند. با توجه به بودجه و نیاز خود می‌توانید با خرید تجهیزات سالن کنفرانس از قابلیت‌های بی‌نظیر محصولات اپسون و پاناسونیک برای بهبود کیفیت صدا و تصویر استفاده کنید.

میکروفون گردن غازی بویا: عضو جدایی ناپذیر سالن‌های کنفرانس

با استفاده از میکروفون گردن غازی بویا مدل GM۱۸CB، صدای شما با وضوح و کیفیت بالایی در سالن کنفرانس منتشر می‌شود. این میکروفون رومیزی با داشتن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه به شما این امکان را می‌دهد که زاویه آن را در مقابل خود تنظیم کنید. بدین ترتیب می‌توانید در جلسات مختلف یک سخنرانی عالی و بدون نقص داشته باشید.

میکروفون کنفرانس BOYA با داشتن الگوی قطبی کاردیود، وضوح و کیفیت بالایی دارد و به وسیله باتری‌های قدرتمند تغذیه می‌شود. این میکروفون به دلیل داشتن شفت گردن غازی، بسیار انعطاف‌پذیر است. همچنین با داشتن دکمه میوت بر روی پایه، به راحت قطع کردن صدا کمک می‌کند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6106208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha