۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲

رییس قوه قضائیه:

۴۵ نفر تاکنون در پرونده چای دبش تفهیم اتهام شده اند

 ۴۵ نفر تاکنون در پرونده چای دبش تفهیم اتهام شده اند

یاسوج- رییس قوه قضائیه گفت: در پرونده چای دبش از زمان تشکیل پرونده تا کنون ۴۵ نفر تفهیم اتهام شدند و عده ای نیز در روز گذشته احضار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسنی اژه ای ظهر سه شنبه در جمع دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: موضوع این پرونده ابتدا در دولت و سپس در قوه قضائیه مطرح شد و معاون اول رئیس جمهور با شنیدن این امر، خبر را پیگیری و دنبال کردند و چون هنوز جرم محرز نشده بود برخی افراد را جابجا کردند.

وی بیان داشت: گزارش به بازرسی ویژه رسید و آقای درویشیان در بازرسی کل کشور موضوع را پیگیری کرد و سپس وزارت اطلاعات کار را دنبال کرد.

محسنی اژه ای با بیان اینکه موضوع و مسئله بسیار مهم است و بیش از سه میلیارد دلار مطرح است، گفت: دهها و صدها استعلام و بازرسی انجام شد، موضوع جز به جز بررسی شد و با تحقیقات مفصل اتهام جدید مطرح شد که سربرگ و مهر جعلی درست کردند.

وی افزود: از روزی که پرونده مطرح شده به جد دنبال می‌شود و در نظام جمهوری اسلامی اگر کسی جرمی مرتکب شد از کنار آن گذشت نمی‌شود.

اژه ای تصریح کرد: پرونده‌ای تشکیل شد و هشت نفر در آن پرونده از جمله وزیر و معاون وزیر و …محکوم شده و حکم صادر شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع سد خرسان در جواب یکی از دانشجویان، با بیان اینکه اگر پروژه‌ای از لحاظ محیط زیستی اشکال دارد، قوه قضائیه نمی‌تواند کار محیط زیستی انجام دهد و اگر چنانچه محیط زیست خلاف مقررات بودن پروژه را تأیید کند، قوه قضائیه وارد می‌شود، گفت: در این زمان، مدعی العموم می‌تواند وارد شود و چنانچه همه مسؤولان استانی با هم متحد بوده و توافق نظر داشته باشند، می‌توانند تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ کنند.

اژه ای تصریح کرد: قوه قضائیه نمی‌تواند در جانمایی پروژه دخالت کند و اگر در استان شما مسئولان استانی همصدا باشند بسیاری از مسائل در خود استان حل می‌شود.

کد خبر 6106223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      2 0
      نتیجه ؟؟؟؟؟؟؟
      • US ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
        0 0
        تو تحقیقاته