۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۷

احیا و توسعه ۴۹۳ معدن کوچک مقیاس در سال ۱۴۰۲

احیا و توسعه ۴۹۳ معدن کوچک مقیاس در سال ۱۴۰۲

ایمیدرو اعلام کرد: در مجموع سال گذشته ۴۹۳ معدن کوچک مقیاس احیا شده که از این تعداد ۳۷۸ معدن احیا و فعال‌سازی شده و ۱۱۵ معدن توسعه پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام ایمیدرو، این سازمان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب طرح احیا و فعال‌سازی معادن، از ابتدای فروردین تا پایان اسفند سال گذشته، ۴۹۳ معدن کوچک مقیاس را احیا و فعال‌سازی کرده یا توسعه داده است.

از این ۴۹۳ معدن، ۳۷۸ معدن احیا و فعال‌سازی شده و ۱۱۵ معدن توسعه پیدا کرده است.

در این رابطه مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس معتقد است که با راه‌اندازی کامل و تکمیل ظرفیت پروانه بهره‌برداری این معادن، حدود پنج میلیون تن به ظرفیت تولید افزوده خواهد شد و برای بیش از ۲۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

گفتنی است با توجه به تدوین و معرفی ۵۹ بسته مشتمل بر ۳۲۹ محدوده، پیشنهاد سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۲، این بسته‌ها در اختیار ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قرار گرفته است.

طبق آمار، از این میان، دو محدوده معدنی در قالب ۲۷ بسته سرمایه‌گذاری در ۱۰ استان (مازندران، گلستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان جنوبی، زنجان، هرمزگان، آذربایجان شرقی و قزوین) به مزایده گذاشته شده که از این تعداد، ۱۱ بسته در شش استان دارای برنده است.

کد خبر 6106232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha