۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

آمار سزارین در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است

آمار سزارین در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است

اراک- رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: آمار سزارین در استان از میانگین کشوری بالاتر است که در این راستا ترویج زایمان طبیعی باید در دستور کار مسوولان امر قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا امانی با اشاره به اینکه ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت تحت عنوان هفته ملی جمعیت نام گذاری شده است، گفت: شعار این هفته «نقش من در جوانی ایران» است که باید اهمیت جمعیت و برخورداری از نیروی انسانی جوان در جامعه برای مردم تشریح شود.

وی با تاکید بر نقش شرکت‌های خصوصی در موضوع سلامت، گفت: بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های خصوصی در حوزه سلامت به ویژه جوانی جمعیت می‌تواند زمینه‌ساز رفع بسیاری از دغدغه‌ها در این حوزه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تقویت هویت مادری و اجرای منشور کرامت مادران را از محورهای هفته ملی جمعیت دانست و بیان کرد: آمار سزارین در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است و باید اذعان کرد که مقابله با سقط عمدی جنین از اهداف عمده طرح ملی جوانی جمعیت است و اگر جلوی سقط‌ها گرفته شود کمک خوبی به موضوع جوانی جمعیت خواهد شد.

امانی ترویج ازدواج آسان و به هنگام را رکن مهمی در جوانی جمعیت دانست و افزود: ازدواج و فرزندآوری به موقع، در جوانی جمعیت تأثیرگذار است.

وی تاکید کرد: نه تنها در هفته جمعیت بلکه در تمام ایام سال باید دستاوردها و پیامدهای جوانی جمعیت از طریق رسانه‌ها و جراید به اطلاع مردم رسانده شود.

کد خبر 6106262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha