۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۱۲

استاندار البرز:

۸ لکه صنعتی در البرز به شهرک صنعتی تبدیل شد

۸ لکه صنعتی در البرز به شهرک صنعتی تبدیل شد

کرج- استاندار البرز گفت: ۱۷ لکه صنعتی در استان البرز وجود دارد که با ابلاغ مصوبات سفر دوم رییس جمهور، هشت لکه به شهرک صنعتی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه کرامت از ابلاغ مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان البرز در حوزه صنعت، معدن و تجارت در پنج محور خبر داد و گفت: محور اول افزودن لکه‌های صنعتی استان البرز مطابق با مصوبه هیأت وزیران به شماره ۵۹۵۴۹ به تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در زمینه ساماندهی واحدهای صنعتی است.

وی بیان کرد: ۱۷ لکه صنعتی در استان البرز وجود دارد که با ابلاغیه مذکور، هشت لکه به شهرک صنعتی تبدیل شد که این امر در راستای توسعه اقتصادی استان به ویژه تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد. زمانی که لکه به شهرک صنعتی تبدیل می‌شود، قوانین و مقررات آن تغییر می‌کند، بنابراین اکنون شاهد اتفاق خوبی هستیم که صاحبان صنایع سال‌ها چشم انتظار آن بودند و ما نیز آن را پیگیری می‌کردیم.

استاندار البرز عنوان کرد: هشت لکه صنعتی مذکور که تبدیل به شهرک صنعتی شدند شامل دهکده صنعتی هلجرد، نواحی صنعتی مپنا، لکه صنعتی منطقه خیابان مرغک در چهارباغ، منطقه صنعتی دکتر حسابی (علیخان سلطان)، لکه صنعتی منطقه کاوش در ساوجبلاغ، منطقه کارگاهی نور، داشلیجه زیبادشت و منطقه کارخانجات فخر ایران می‌شوند.

عبداللهی دومین مصوبه ابلاغ شده را تسریع در واگذاری زمین جهت شهرک صنعتی طالقان عنوان کرد و با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی این شهرک در حوزه بسته بندی آب معدنی و صنایع تبدیلی کشاورزی مانند آبمیوه، کمپوت و میوه خشک هستند، ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات ابلاغ شده ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در شهرستان ساوجبلاغ است.

وی تسریع در آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد و تخصیص پساب شهر کرج جهت شهرک‌های صنعتی اشتهارد و نجم آباد را دیگر مصوبات ابلاغ شده دانست و بیان کرد: این دستاورد پس از چند سال پیگیری به نتیجه رسیده و مزایایی همچون هزینه کرد عوارض ساخت و ساز در داخل شهرک، قانونمند شدن انشعابات، معافیت‌های مالیاتی و … را برای واحدهای مستقر دارد.

کد خبر 6106331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha