۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷

۹.۷ همت حق بیمه تولیدی در سامانه جامع بیمه کشاورزی ثبت شد

 ۹.۷ همت حق بیمه تولیدی در سامانه جامع بیمه کشاورزی ثبت شد

از ابتدای سال زراعی جاری تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، با صدور نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قرارداد بیمه، ۹.۷ همت حق بیمه تولیدی در سامانه جامع بیمه کشاورزی ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع بیمه کشاورزی، از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون (اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در زیربخش‌های مختلف بیمه کشاورزی با صدور نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قرارداد بیمه، ۹۷ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی است که ۳۱ هزار میلیارد ریال معادل ۳۲ درصد آن مربوط به سهم بیمه‌گذار و ۶۵ هزار میلیارد ریال آن معادل ۶۸ درصد مربوط به حق بیمه سهم دولت است.

بنا بر این گزارش، در زیر بخش بیمه محصولات زراعی با فروش بیش از ۷۲۰ هزار فقره بیمه‌نامه، بالغ بر ۳.۴ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته و ۵۰ هزار میلیارد ریال میزان حق بیمه تولیدی معادل ۵۱.۵ درصد از کل است که بیشترین سهم به بیمه گندم آبی و دیم تعلق دارد.

در زیر بخش بیمه محصولات باغی نیز با فروش ۳۲۰ هزار فقره بیمه‌نامه، ۳۵۷ هزار هکتار از باغات تحت پوشش بیمه قرار گرفته و ۳۱ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی معادل ۳۲ درصد از کل است که بیشترین سهم به بیمه پسته تعلق دارد.

در زیر بخش بیمه طیور با فروش بیش از ۶۵ هزار فقره بیمه‌نامه، تعداد ۱.۱ میلیون قطعه طیور تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیشتر از ۹ هزار میلیارد ریال میزان حق بیمه تولیدی معادل ۹.۳ درصد از کل است که بیشترین سهم به بیمه نیمچه گوشتی تعلق دارد.

در زیر بخش بیمه دام با فروش ۱۲۷ هزار فقره بیمه‌نامه، نزدیک به ۸.۳ میلیون رأس دام کشور بیمه شده و ۶.۴ هزار میلیارد ریال کل حق بیمه تولیدی معادل ۴.۷ درصد از کل در این زیر بخش بوده است.

این گزارش می‌افزاید؛ در زیر بخش بیمه آبزیان نیز با فروش بیش از ۱۱۰۰ فقره بیمه‌نامه، تعداد ۷۰۰ میلیون قطعه آبزیان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و ۷۴۰ میلیارد ریال حق بیمه تولیدی داشته است.

کد خبر 6106419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha