۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸

اعلام موعد جلسه دادگاه لاهه درباره جنایات رژیم صهیونیستی

اعلام موعد جلسه دادگاه لاهه درباره جنایات رژیم صهیونیستی

دادگاه لاهه جلسه بررسی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به درخواست آفریقای جنوبی را در روزهای ۱۶ و ۱۷ ماه جاری میلادی (اواخر اردیبهشت ماه) برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دادگاه لاهه اعلام کرد که در روزهای ۱۶ و ۱۷ ماه مه جاری (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ماه) برای رسیدگی به درخواست آفریقای جنوبی در زمینه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تشکیل جلسه می‌دهد.

بر این اساس، دیوان دادگستری بین‌المللی طی روزهای ۱۶ و ۱۷ ماه مه جلسه‌ای را برای رسیدگی به درخواست آفریقای جنوبی در رابطه با اعمال تدابیر اضطراری اضافی علیه رژیم صهیونیستی برگزار کند.

دادگاه لاهه در جلسه قبلی خود ضمن هشدار درباره تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه، این اقدامات را در ردیف نسل کشی ارزیابی کرده بود. «جوآن دونوگو» قاضی دادگاه لاهه در جلسه صدور حکم درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی (بهمن ۱۴۰۲) درباره وقوع نسل کشی در غزه، تاکید کرد: ما به شدت درباره ادامه کشته شدن غیرنظامیان در نوار غزه نگران هستیم. ما موضوع نسل‌کشی مطرح شده علیه اسرائیل را رد نمی‌کنیم. گزارش‌های بین‌المللی تاکید دارد که غزه به مکانی برای مرگ و ناامیدی تبدیل شده است.

کد خبر 6106483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha