۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰

رییس کل دادگستری گیلان:

سنددار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی ضرورت دارد

سنددار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی ضرورت دارد

لنگرود- رییس کل دادگستری گیلان گفت: سند دار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی در شهرها و روستاها با هدف جلوگیری از تعرض به مالکیت افراد ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی به همراه معاونان قضائی از دادگستری شهرستان سیاهکل و کمپ ترک اعتیاد و در بازدید از شهرستان سیاهکل بازدید کرد و در نشستی با حضور شهردار این شهرستان با اشاره به اینکه سند دار کردن اراضی زراعی و منازل مسکونی در شهرها و روستاها با هدف جلوگیری از تعرض به مالکیت افراد ضروری است اظهار کرد: این امر موجب اطمینان خاطر مردم از دارایی‌ها و اموال خود شده و دست سودجویان را کوتاه می‌کند.

وی با تاکید بر توجه به مدیریت شهری تصریح کرد: شهرداری سیاهکل در خصوص جذب بودجه و ارائه خدمات به مردم اقدامات مطلوبی انجام داده است که قابل تقدیر و قدردانی است.

رئیس شورای قضائی استان با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه ما موضوع اعتیاد است، گفت: اعتیاد زیر ساخت و عامل سایر آسیب‌های اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: آستانه تحمل فرد معتاد به شدت پایین است و همین مساله موجب خشونت رفتاری و کلامی می‌شود لذا یکی از عوامل افزایش طلاق، سرقت و … در جامعه اعتیاد است.

این مقام ارشد قضائی با اعلام اینکه ۳۵ مرکز ماده ۱۵ جهت رفع اعتیاد در استان راه اندازی شده است، ابراز داشت: مسئولان باید در کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند و همچنین خانواده‌های افراد مبتلا نیز باید آنان را همراهی کرده و زمینه ترک اعتیاد این افراد را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: اقدامات بعد از ترک و خروج از کمپ ترک اعتیاد بسیار مهم و اساسی است و باید برنامه مشخصی برای این مرحله طراحی شود تا بستر ابتلای مجدد این افراد فراهم نگردد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به ضرورت مدیریت پسماند در شهرستان سیاهکل گفت: با توجه به آلودگی‌های ناشی از عدم ساماندهی زباله برای مردم و پیوست‌های زیست محیطی این معضل، باید تلاش و جدیت بیشتری در راستای حل آن صورت گیرد.

صدور دستورات لازم در خصوص تسریع ساخت کمربندی خیام سیاهکل

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه پروژه کمربندی شهرستان سیاهکل از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است اظهار داشت: باید با اتمام ساخت این کمربندی، مشکلات تردد و ترافیک شهروندان سیاهکل برطرف شده و موجبات رضایت و آسایش مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه این طرح تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته است، گفت: تردد ماشین‌های برون شهری متعلق به کارخانه سیمان از داخل شهر مشکلات متعددی برای شهروندان ایجاد کرده است.

رئیس شورای قضائی استان با اعلام اینکه باید مصالح و اعتبار لازم برای اتمام پروژه فراهم شود به شهردار سیاهکل دستور داد تا بر تسریع روند پروژه نظارت داشته و مشکلات احتمالی را به مراجع قضائی اعلام کنند.

وی همچنین به رئیس سازمان برنامه و بودجه و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز دستور داد تا در تخصیص اعتبارات و مصالح مورد نیاز اقدام کنند.

کد خبر 6106580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha