۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۲۸

کیومرث هاشمی:

فیرپلی مالی با هدف کاهش هزینه ها انجام می شود

 فیرپلی مالی با هدف کاهش هزینه ها انجام می شود

وزیر ورزش با بیان اینکه طرح آمایش و برنامه ملی نقشه راه توسعه ورزش است، گفت: فیرپلی مالی با هدف کاهش هزینه ها انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در جلسه مشترک با اعضای کمیسیونفرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که ابتدا در مجلس برنامه‌های خود را ارائه دادیم براساس سیاست‌های کلانبالادستی نقشه راه خود را قرار دادیم و بعد از دیدار رهبر معظم انقلاب با جامعه ورزشکاران، شعار "ورزش قوی، ایران قوی" را دراولویت کارهای خود قرار دادیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عملکرد حوزه ورزش و جوانان در یک سال گذشته و توفیقاتی که به دست آمده خاطرنشان کرد: کارهایخود را نقطه‌زنی کردیم که بتوانیم به موفقیت برسیم و برنامه‌ریزی براساس اصول حرفه‌ای را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: رسیدگی به ورزشکاران همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و رییس‌جمهور نیز به انجام آن تاکید دارند و اینکه باید ازظرفیت ورزش کشور به بهترین شکل استفاده کرد. ما در این مدت تلاش کردیم از این ظرفیت بهترین استفاده را کنیم.

هاشمی اظهار داشت: در برنامه‌ریزی انجام شده پس از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی ورزش، هیچ پروژه جدیدی را شروعنمی‌کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شود و این کار براساس طرح آمایش سرزمینی انجام خواهد شد. طرح آمایش سرزمینی وبرنامه ملی پیشرفت دو طرح اصلی ما برای توسعه و آینده ورزش کشور خواهد بود.

وی افزود: با هزینه چهار و نیم همتی موفق شدیم بیش از سه هزار پروژه نیمه‌تمام را تکمیل کنیم. طرح آمایش سرزمینی عدالت را بهورزش برمی‌گرداند و دیگر براساس سلیقه نمی‌توانیم پروژه‌ها را افتتاح و راه‌اندازی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به واگذاری دو باشگاه پرطرفدار کشور اظهار داشت: بعد از ۳۰ سال دو باشگاه استقلال و پرسپولیستعیین تکلیف شد که با این حرکت بزرگ و همراهی دولت و رییس‌جمهور توانستیم این دوباشگاه را از بلاتکلیفی خارج و به بخشخصوصی واگذار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب همواره به آن تاکید داشتند حمایت ورزشکاران به لحاظ معیشتی و رفاهی بود کهما خوشبختانه با حمایت رییس‌جمهور موفق به برنامه‌ریزی طرح شهرک مدال شدیم که اتفاقات خوبی تا الان افتاده است و پیگیر هستیمکه این طرح به زودی کلید بخورد.

وی گفت: لایحه نظام جامع باشگاه‌داری که کمیسیون فرهنگی نیز از آن حمایت کرده اگر در صحن به تصویب برسد منجر به اتفاقاتخوبی برای ورزش و وضعیت باشگاه‌های ما خواهد بود. اخیرا به لطف و حمایت دولت سیزدهم توانستیم پاداش ورزشکاران را نیز پرداختکنیم‌ و سعی کردیم در آستانه المپیک و پارالمپیک با شرایط بهتری ورزشکاران به تمرین بپردازند و اعزام شوند.

کیومرث هاشمی تصریح کرد: ورزشکاران سرمایه‌های این کشور هستند و رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور نیز تاکید دارند به اینسرمایه‌ها رسیدگی کنیم و نباید قهرمانان را رها کنیم.

وی ادامه داد: بحث فیرپلی مالی یا انصاف مالی که با هدف کاهش مدیریت هزینه‌ها خواهد بود جزو برنامه‌های ما است که به جدیت اینموضوع را پیگیری می‌کنیم و براساس هزینه و درآمد دیگر باشگاه‌های ما می‌توانند هزینه و برنامه‌ریزی کنند. فدراسیون‌هایی که لیگحرفه‌ای دارند موظف به رعایت این قانون هستند.

وی بیان کرد: وزارت ورزش تنها وزارتخانه‌ای است که سامانه مبارزه با فساد را راه‌اندازی کرده و براساس گزارش‌هایی که به دست منمی‌رسد اگر در یک نقطه‌ای از کشور فسادی رخ داده باشد ما رسیدگی می‌کنیم. بحث راه‌اندازی منشور اخلاق ورزشکاران نیز جزو دیگرکارهای ما بوده و تمام فدراسیون‌ها و هیات‌های ما موظف به‌ اجرا و تعهد به این منشور اخلاقی هستتد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: الزام و تدوین پیوست فرهنگی یکی دیگر از اقدامات ما در این مدت بوده است و این موضوع را برایتمام رویدادهای ملی و بین‌المللی درنظر گرفته‌ایم. جزو تاکیدات ما به همه فدراسیون‌ها است که پیوست فرهنگی را برای مسابقات خود بهویژه در مسابقات برون مرزی داشته باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: بحث توجه به شهدای ورزشکار و خانواده آنها نیز جزو منویات رهبر انقلاب است و همیشه مورد توجه ما در اینمدت بوده است و به آن رسیدگی می‌کنیم. همچنین بحث حق پخش تلویزیونی جزو یکی از مطالبات اصلی جامعه ورزش است که باتصویب مجلس و عزمی که دولت دارد امیداریم که این موضوع به زودی اجرایی شود.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ به لحاظ مدال‌آوری اتفاقات خوبی برای ورزش ما رخ داد که این رشد چشم‌گیر در مدال‌آوری را در آستانهبازی‌های المپیک به فال نیک می‌گیریم. ما توانستیم از این مدال‌آوران با حضور رییس‌جمهور تجلیل کنیم که ورزشکاران ما با روحیه بهتریدر المپیک حاضر شوند.

کیومرث هاشمی در پایان اظهار داشت: بحث حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان نیز از دیگر برنامه‌های اصلی ما در این وزارتخانه بودهاست. خوشبختانه در این مدت ۱۵۷ همت به ۷۷۳ هزار نفر متقاضی دریافت کننده وام ازدواج تعلق گرفت که کار بزرگی است.

کد خبر 6106617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha