۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۱

در سال ۱۴۰۲ صادر شد؛

۲۳۱ پروانه تخصصی برای مشاوران بنگاه‌ املاک و خودرو در استان بوشهر

۲۳۱ پروانه تخصصی برای مشاوران بنگاه‌ املاک و خودرو در استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از صدور ۲۳۱ پروانه تخصصی برای مشاوران بنگاه‌های املاک و خودرو در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا بزرگمهر بعد از ظهر سه شنبه در دوره آموزشی عمومی و تخصصی مشاورین املاک و خودرو افزود: کلیه متقاضیان صدور و یا تمدید پروانه کسب در حوزه املاک موظف به گذراندن بیش از ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی تخصصی هستند.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با موضوع افزایش ثبت رسمی معاملات ملکی و ثبت سند بیع و همچنین با عنایت به مصوبه شورای قضائی استان به‌منظور پیشگیری از جرایم حوزه اقتصادی، مشاورین بنگاه‌های املاک و خودرو ملزم به گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی هستند.

بزرگمهر هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را ارتقا آگاهی‌های حقوقی، پیشگیری از تخلفات صنفی و کاهش ورودی پرونده به محاکم عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش مشاوران املاک در پیشگیری از کلاهبرداری، انتقال مال غیر، فروش و پیش‌فروش ملک واحد به چند نفر و …، این افراد باید دانش حقوقی لازم را در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با اشاره به صدور ۲۳۱ پروانه تخصصی برای مشاوران بنگاه‌های املاک و خودرو در استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی سرفصل‌هایی، چون تعریف سند، انواع آن، آثار سند رسمی، شرایط صحت قرارداد، شناخت اموال منقول و غیرمنقول، وظایف دفاتر ثبت اسناد و املاک، نحوه تنظیم قرارداد و شروط معامله، آشنایی با جرم جعل و اسناد مجعول و راهکارهای پیشگیرانه جرایم مرتبط با اصناف تدریس می‌شود.

وی تاکید کرد: مشاورانی که موفق به شرکت در این دوره‌ها نشوند و یا نمره قبولی اخذ نکنند، برای آن‌ها پروانه تخصصی صادر نمی‌شود و قانوناً کسانی که پروانه تخصصی نداشته باشند پروانه کسب آن‌ها غیرفعال می‌شود.

کد خبر 6106648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha