۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۹

کرملین محورهای مذاکرات روسای جمهور روسیه و چین در پکن را فاش کرد

کرملین محورهای مذاکرات روسای جمهور روسیه و چین در پکن را فاش کرد

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه امروز در سخنانی به تشریح محورهای مذاکرات روسای جمهور روسیه و چین در پکن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، کرملین امروز سه شنبه موضوعات مربوط به مذاکرات آتی میان روسای جمهور روسیه و چین در پکن را فاش کرد.

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه در این باره گفت که سران روسیه و چین در جریان مذاکرات ۱۶ تا ۱۷ ماه می درباره وضعیت اوکراین، غرب آسیا و منطقه آسیا گفتگو خواهند کرد.

مشاور رئیس جمهور روسیه ادامه داد: بلوسوف (وزیر دفاع جدید روسیه) و شویگو (دبیر جدید شورای امنیت روسیه) در نشست غیررسمی پوتین و شی جین پینگ در چین شرکت خواهند کرد.

اوشاکوف در ادامه افزود: حجم زیادی از اسناد دوجانبه، از جمله اسناد تجاری برای سفر پوتین به چین آماده شده است. سران دو کشور همچنین درباره همکاری های بین المللی از جمله همکاری های در چارچوب سازمان ملل و بریکس گفتگو خواهند داشت.

این مقام روس اضافه کرد: دیدارهای دوجانبه سران روسیه و چین موید اولویت های روابط دوجانبه است. سفر رئیس جمهور چین به روسیه برای تابستان برنامه ریزی شده است. همکاری های روسیه و چین یکی از عوامل تثبیت کننده در امور بین المللی است. همکاری بین روسیه و چین در همه زمینه ها در حال توسعه است، این مشارکت نمونه ای از روابط بین دو کشور است.

مشاور پوتین گفت: پکن در قبال بحران اوکراین موضع متعادلی اتخاذ کرده است و دلیل این بحران را درک می کند. پکن خاطرنشان کرده است که بدون مشارکت روسیه هرگونه گفتگو درباره اوکراین بی معناست.

کد خبر 6106763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha