۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۳۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

پرچم داری انس و عمل به قرآن دست بانوان است

پرچم داری انس و عمل به قرآن دست بانوان است

گناباد- مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پرچم داری انس و عمل به قرآن دست بانوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی شامگاه سه شنبه در همایش بانوان قرآنی و فرهنگی شهرستان گناباد که در تالار شهید دکتر چمران دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه پرچم داری انس و عمل به قرآن دست بانوان است اظهار کرد: تربیت فرزند خصوصاً در دوران کودکی و عمده دوران نوجوانی بیشتر برعهده مادر است چرا که بیشترین زمان را با مادر سپری می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی مادران فرزندان خود را قرآنی تربیت کنند و آنها در محیط‌های قرآنی رشد کنند در آینده به عنوان پدران و مادران می‌توانند جریان فکری قرآنی را در جامعه جاری کنند.

بانوان پرچم داری طرح زندگی با آیه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند

وی با تاکید بر اینکه بانوان می‌توانند پرچم داری طرح زندگی با آیه‌ها و عمل به آن را در دستور کار خود قرار دهند افزود: بانوان به دلیل ویژگی خلقت خود که به فطرت نزدیک‌تر هستند و احساس عاطفه‌ای که در وجود زن در حد اعلا وجود دارد ارتباط گیری راحت‌تری با کلام وحی دارند.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر بانوان وسط میدان بیایند کار به بهترین نحو انجام می‌شود گفت: امروز در استان خراسان رضوی تعداد زیادی جلسات قرآن خانگی داریم که مایه خیر و برکت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی قرآن را روشنگر همه مسائل دانست و ابراز داشت: قرآن کریم با داشتن مسائل محکم، استوار و بدون انحراف و هرگونه کژی انسان را دعوت می‌کند که محور عمل هم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن در حل نزاع‌های خانوادگی و اجتماعی کمک کننده است خاطرنشان کرد: زن و شوهری که نسبت به معارف قرآن توجه بیشتری دارند زندگی‌های آرامتر و بهتری دارند چون قرآن به معاشرت با خوبی‌ها دستور می‌دهد.

حفظ و حراست نظام خانواده با قرآن قابلیت تثبیت و حفظ دارد

صاحبقرانی با بیان اینکه حفظ و حراست نظام خانواده به عنوان یک رکن اساسی اجتماع با قرآن قابلیت تثبیت و حفظ دارد افزود: در ارتباطات کلامی اعضای خانواده باید قول حسن که در قرآن است در دستور کار ما در زندگی باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی فهم معارف قرآن و عمل به دستورات آن را مهم بیان و تاکید کرد: اگر نسبت به این دو اهتمام داشته باشیم زندگی و اجتماع ما زیر و رو می‌شود، کمال پیدا می‌کند و بسیاری از مشکلات زندگی رفع می‌شود.

آسیب‌های اجتماعی با قرآن قابل پیشگیری است

وی با بیان اینکه طرح زندگی با آیه‌ها می‌خواست تا ما با آیات قرآن زندگی کنیم گفت: اگر قرآن در جامعه پیاده شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد که امروز دامن گیر جامعه است و موجب صرف بسیاری از بودجه‌های کشور می‌شود قابل پیشگیری است.

صاحبقرانی با اشاره به اینکه زندگی قرآنی ما را به یک زندگی، رفتار و گفتار خوب دعوت می‌کند افزود: اگر زندگی، رفتار و گفتار خوب نباشد موجب ایجاد تنش در جامعه و بروز آسیب‌هایی می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ابتدای سخنان خود با قدردانی از حضور و استقبال خوب بانوان قرآنی و فرهنگی گناباد گفت: این استقبال و حرکت شما معنادار است و نشان می‎‌دهد که جامعه نسبت به مساله قرآن جامعه‌ای فعال، عاشق و شیفته است.

وی تصریح کرد: همه اقدامات قرآنی از روخوانی، روان خوانی، کلاس‌ها، جلسات، تشکل‌های قرآنی همه و همه برای یک معنا و کار است و آن اینکه با قرآن مأنوس بشویم و این کلام وحی را به زندگی بیاوریم و پیاده کنیم.

صاحبقرانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن می‌آموزیم تا به عمل صالح برسیم و به هر میزانی که قرآن آموزی می‌کنیم باید عمل هم کنیم.

کد خبر 6106822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha