۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷

رییس جهاد کشاورزی ساوه خبر داد؛

انجام ۷۰۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های ساوه

 انجام ۷۰۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های ساوه

ساوه- رییس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: فروردین ماه امسال، ۷۰۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های ساوه انجام شد.

علیرضا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت جوجه ریزی در سه ماه پایانی سال گذشته، گفت: در این بازه زمانی یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۳۱۶ قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۲/۳ دهم برابر بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به روند افزایش جوجه ریزی در این شهرستان گفت:، فروردین ماه امسال میزان جوجه ریزی به ۷۰۸ هزار قطعه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است و امید است این روند تداوم داشته باشد.

طهماسبی کنترل نوسانات بازار، اجرای سیاست راهبردی در قیمت مناسب و تأمین به موقع نهاده‌های دامی را از جمله دلایل افزایش جوجه ریزی در شهرستان ساوه عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به شعار سال، فعال کردن واحدهای غیر فعال و نیمه فعال واحدهای مرغ گوشتی در دستورکار جهاد کشاورزی این شهرستان است.

طهماسبی افزود: در یکسال اخیر ۵ واحد راکد و نیمه فعال احیا و به چرخه تولید بازگشتند و هم اکنون از ۷۳ واحد مرغ گوشتی، ۵۳ واحد آن فعال هستند و روند فعال سازی این واحدهای تولیدی ادامه دارد.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه، ایجاد زنجیره تولید را گامی مهم در جهت ارتقای بهره وری و کاهش هزینه‌ها اعلام کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم که از سال گذشته در این شهرستان کلید خورده بهره گیری از ظرفیت زنجیره‌های تولید است.

طهماسبی گفت: هم اکنون سه زنجیره تولید در این شهرستان فعال است و از سرمایه در گردش واحدهای مرغداری حمایت می‌کنند و با این اقدام می‌توان ظرفیت تولید جوجه ریزی را به بیش از ۳۰ درصد افزایش داد.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه تصریح کرد: به منظور کاهش تخلفات احتمالی و حذف واسطه‌ها که منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود، از ماه آینده تمامی فرایند تولید و توزیع مرغ در بستر سامانه هوشمند سبحان انجام می‌شود.

طهماسبی ضمن تقدیر از مرغداران و کادر دامپزشکی گفت: این تعامل و هم افزایی سبب کاهش بیماری در مرغداری‌ها و افزایش تولید و جوجه ریزی در این شهرستان شد.

کد خبر 6106880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha