۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۵۲

در شورای برنامه ریزی و توسعه کرمانشاه مصوب شد؛

نوسازی ناوگان ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل کرمانشاه

نوسازی ناوگان ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل کرمانشاه

کرمانشاه-در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه نوسازی ناوگان ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه مصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه نوسازی ناوگان ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه مصوب شد.

سیدشهرام کهریزی در این نشست اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نقشی محوری و بسیار مهمی در مواقع اضطراری مانند حوادث غیرمترقبه و بحران‌های احتمالی مثل: سیل، زلزله و… دارد و در اینگونه مواقع همیشه به عنوان یک بازوی توانمند یاری دهنده و پشتیبان دستگاه‌های اجرایی و مدیریت بحران استان بوده است.

وی یادآور شد: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تعداد ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک دارد که میانگین عمر آنها ۳۵ سال است و بخش قابل توجهی از این ادوات، دچار فرسودگی شده‌اند و در دست تعمیر و یا زمین گیر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: متأسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه و شرایط اقتصادی موجود کشور، طی سال‌های اخیر امکان نوسازی این ناوگان برای استان امکان پذیر نبوده و در شرایط فعلی با مشکلات جدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته که طی هفته گذشته با مهندس امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد در صورتی که استان ۲۰۰ میلیارد تومان برای امر بازسازی ناوگان ماشین آلات راهداری اختصاص دهد، وزراتخانه هم دو برابر این مبلغ یعنی ۴٠٠ میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار خواهد داد.

کهریزی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت ویژه استاندار جهادی و دغدغه مند کرمانشاه در نشست امروز شورای برنامه ریزی استان، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مصوب شد و در مجموع با ۶٠٠ میلیارد تومان، ان شاء الله بخش قابل توجهی از ماشین آلات اداره کل در سال‌جاری نوسازی می‌شود.

وی یادآور شد: در زمستان سال گذشته در منطقه اورامانات و شمال استان، شاهد بارش سنگین و کم نظیر برف بودیم که با کمک همین ماشین آلات فرسوده فعلی و با تلاش جهادی پرسنل تلاشگر راهداری، اجازه ندادیم مشکل خاصی برای مردم عزیزمان پیش بیاید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: نوسازی ماشین آلات راهداری، در واقع تقویت شورای مدیریت بحران استان برای مقابله حوادث غیر مترقبه و بحران‌ها می‌باشد.

در پایان این نشست با حمایت ویژه محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصویب شد.

کد خبر 6106961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha