۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۴

سردار کمالی خبر داد؛

شرایط بهره مندی مشمولان از تسهیلات طرح مهارت آموزی

شرایط بهره مندی مشمولان از تسهیلات طرح مهارت آموزی

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، شرایط بهره مندی مشمولان از تسهیلات طرح مهارت آموزی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی در خصوص ضرورت اجرای طرح مهارت آموزی سربازان اظهار کرد: با توجه به تأکیدات فرمانده معظم کل قوا بر تربیت و آموزش سربازان در دوران سربازی و رفع معضل بیکاری و دغدغه اشتغال جوانانی که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در نیروهای مسلح خدمت می‌کنند، از اوایل سال ۹۶ قرارگاه مهارت آموزی تشکیل و به فعالیت خود ادامه داد.

وی گفت: برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه، ۱۲ مشوق از جمله یک ماه کسر خدمت سربازی، یک ماه مرخصی تشویقی، ۶ ماه تعویق اعزام به خدمت، اعطا درجه، بخشش اضافه خدمت، بکارگیری به عنوان مربی و کمک مربی و اولویت استخدام در نیروهای مسلح، برای سربازان دارای مهارت در نظر گرفته شده است.

سردار کمالی بیان داشت: افرادی که قبل از سربازی دوره‌های مهارت آموزی را طی کرده و موفق به کسب گواهی شوند، می‌بایست برای بهره‌مندی از مشوق‌های فوق تا ۲ ماه قبل از تاریخ اعزام به خدمت در سامانه سخا ثبت نام تا از امتیازات پیش بینی شده برخوردار شوند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح، با اشاره به اینکه گذراندن حداقل ۸۰ ساعت مهارت و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در صورتیکه ۲۴۰ امتیاز بواسطه کسب مهارت‌های مرتبط با رشته، واحد عملی، کار آزمایشگاهی، تدریس در رشته تحصیلی و… را کسب کنند، می‌توانند از مشوق‌های فوق برخوردار شوند، گفت: طرح مهارت آموزی جزو مأموریت‌های نیروهای مسلح است که همه سربازان نیروهای مسلح یک مهارت تخصصی و ۵ مهارت عمومی از جمله مهارت کسب‌وکار، سبک زندگی و… را کسب خواهند کرد.

این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر سرباز بعد از ترخیص از خدمت از تسهیلات وام مهارت آموزی بهره مند شده‌اند.

سردار کمالی در پایان افزود: امیدواریم با تلاش گسترده دستگاه‌های متولی امر مهارت آموزی در سطح سازمان‌های نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی بتوانیم همه کارکنان وظیفه را تحت پوشش مهارت آموزی قرار دهیم.

کد خبر 6107021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha