۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان؛

در هر شش وزن شانس مدال داریم/ تکرار قهرمانی دشوار است

در هر شش وزن شانس مدال داریم/ تکرار قهرمانی دشوار است

مینو مداح گفت: رسیدن به سکوی قهرمانی سخت است، ولی حفظ و ماندن در این جایگاه با ارزش دشوارتر از آن است و ما در تلاشیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: کسب موفقیت تصادفی نبوده و کار آسانی نیست. به خصوص در رشته المپیکی تکواندو که رقابت‌ها بسیار نزدیک است. این شرایط در قاره آسیا که بهترین‌های دنیا برای کسب مدال به رقابت می‌پردازند سختی‌های خاص خود را دارد. ما تلاش زیادی برای کسب موفقیت خواهیم داشت و انگیزه بالایی هم برای دفاع از عنوان قهرمانی خود داریم.

وی افزود: در این مسیر روی موفقیت تک تک نفرات تیم حساب ویژه ای باز کرده‌ایم. در میان نفرات تیم ملی الهام حقیقی تجربه بالایی ندارد و اولین حضور خود را در مسابقات آسیایی تجربه می‌کند. یلدا ولی نژاد هم بعد از مدت‌ها و پشت سر گذاشتن یکی دو رویداد به ترکیب تیم ملی بازگشته است. به طور کلی به موفقیت و درخشش همه اعضای تیم در این مسیر دشوار امیدواریم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد رقبای ایران در ویتنام گفت: اصلی ترین رقبای ما تکواندوکاران تایلند، چین، کره جنوبی، ازبکستان و اردن هستند. ولی در مجموع در آسیا رقیب ضعیف نداریم. کشورهایی که زمانی حرفی برای گفتن نداشتند، امروز پیشرفت خوبی داشته‌اند. شاید تیمی قوی نداشته باشند ولی تک ستاره‌هایی دارند که به هر حال کار را برای همه سخت می‌کنند.

مداح در خصوص شرایط نعمت زاده و کیانی هم گفت: هر دو المپین ما شرایط روحی و روانی مناسبی دارند، ما به عنوان کادر فنی می‌دانیم و این دور تکواندوکار به عنوان ورزشکار می‌دانند که کار سختی را پیش رو دارند. کسب عنوان قهرمانی کار دشواری است، ولی حفظ این عنوان با ارزش دو چندان سخت‌تر است. به هر صورت کار راحتی نداریم و آگاهی داریم که روزهای سختی پیش رو است و همه اعضای تیم و کادر فنی می‌دانند که کجا ایستاده‌اند و چه مسیر سختی را پیش رو دارند.

وی در پایان بیان کرد: شاید مسابقات قهرمانی آسیا برای نعمت زاده و کیانی آخرین رویداد پیش از بازی‌های المپیک باشد. به امید خدا پس از آن تمرکز روی تمرینات برای آماده سازی المپیک خواهیم داشت. البته در حال رصد رقبا در مسابقات قاره‌ای هستیم و شاید لازم باشد که نعمت زاده یک تورنمنت دیگر حضور داشته باشد که در این مورد بعد از پایان مسابقات قهرمانی آسیا تصمیم گیری خواهد شد.

بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا از فردا پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه به میزبانی ویتنام در شهر دانانگ به مدت ۳ روز آغاز می‌شود.

کد خبر 6107024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha