۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱

دستاورد دانش بنیان‌ها؛

طراحی و تولید دستگاه آنالایزر ترکیبات بدن برای اولین بار در کشور

طراحی و تولید دستگاه آنالایزر ترکیبات بدن برای اولین بار در کشور

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه آنالایزر بدن بر پایه فناوری بیوالکتریک شده که در ارزیابی سلامت و تناسب اندام افراد به عنوان دستیاری برای کارشناسان پزشکان تغذیه عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دستگاه آنالایزر بدن بر پایه فناوری بیوالکتریک از محصولات شرکت راهکارهای صنعتی سارنگ است که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات کنترل کیفی، پزشکی ورزشی و پایش فعالیت می کند.

آنالایزر ترکیبات بدن (بادی کامپوزیشن) یک ابزار تخصصی جهت بررسی ترکیبات بدن است که با استفاده از تکنولوژی بیوامپدانس (Bioimpedance)، اطلاعات جامعی از وضعیت سلامتی افراد را ارائه می‌دهد.

از نتایج آنالیزهای این دستگاه در مراکز پزشکی، ورزشی و پایش سلامت جهت برنامه‌های تمرینی، تغذیه‌ای و برنامه‌های کاهش و یا افزایش وزن استفاده کرد.

دستگاه آنالایزر ترکیبات بدن با دارا بودن الکترودهای لمسی هشت نقطه ای چهار قطبی با الکترودهای شست قادر به اندازه گیری ترکیبات مختلف بدن از قبیل چربی، پروتئین و است. از جمله کاربردهای آنیا می توان به نقش آن در ارزیابی سلامت و تناسب اندام افراد به عنوان دستیاری برای کارشناسان پزشکان تغذیه و مربیان ورزشی جهت آنالیز بدن بیماران و یا ورزشکاران اشاره کرد.

این محصول ماحصل یک سال تحقیق و توسعه و بررسی های علمی و تخصصی است و پس از ساخت نمونه اولیه ارزیابی های بالینی و علمی در مراکز معتبر بر روی محصول انجام شده نمونه محصول ساخته شده است.

دستگاه آنالیزر بدن بر پایه تکنولوژی بیوالکتریک، برای اولین بار در داخل کشور طراحی و تولید شده است و تا پیش از این، نمونه مشابه خارجی آن، به قیمتی ۱۰ برابر بیشتر و بدون ارائه خدمات پس از فروش عرضه می شد که هم از نظر هزینه و هم خدمات پس از فروش برای متخصصان داخل کشور مقرون به صرفه نبود.

کد خبر 6107037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha