۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹

۷۳۷ مکس پای بوئینگ را به دادگاه کیفری باز می‌کند

۷۳۷ مکس پای بوئینگ را به دادگاه کیفری باز می‌کند

براساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا شرکت هواپیماسازی بوئینگ الزامات و تعهدات خود در توافق سال ۲۰۲۱ در پرونده سقوط دو فروند ۷۳۷ مکس با ۳۴۶ کشته را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که غول هواپیماسازی بوئینگ الزامات و تعهداتش ذیل توافق سال ۲۰۲۱ که این شرکت را از پیگرد قانونی مصون ساخته بود، پس از سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس (۲۰۱۸ و ۲۰۱۹) با ۳۴۶ کشته، نقض کرده است.

براساس گزارش وزارت دادگستری آمریکا، بوئینگ از «طراحی، اجرا و اعمال طرح پیروی از اصول اخلاقی به منظور جلوگیری و شناسایی نقض‌ قوانین کلاهبرداری، ناکام بوده است.»

مقامات وزارت دادگستری آمریکا پس از یک سانحه هوایی دیگر در ژانویه که به طرح مسائل ایمنی و کیفی در هواپیماهای ساخت بوئینگ منجر شد، به این یافته‌ها دست پیدا کردند. سانحه کنده شدن درب بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ متعلق به خطوط هوایی آلاسکا حین پرواز، پنجم ژانویه رخ داد. این حادثه درست دو روز پیش انقضای توافق سال ۲۰۲۱ رقم خورد.

یافته‌های جدید، بوئینگ را در پرونده سوانح سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در خطر پیگرد کیفری قرار می‌دهد و می‌تواند به اعمال جرائم مالی سنگین و همچنین قوانین نظارتی سخت‌گیرانه‌تری علیه این شرکت منجر شود و متعاقبا بحران و خسارت اعتباری به بوئینگ را تشدید کند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که بوئینگ باید تا ۱۳ ژوئن به ابهامات پاسخ دهد. این وزارتخانه قصد دارد تا هفتم جولای درباره پیگرد قانونی بوئینگ به اجماع برسد.

کد خبر 6107076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha