۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷

رییس اداره بندر گناوه:

توسعه زیرساخت‌ها در بندر گناوه/ فعالیت‌های بندری رونق می‌گیرد

 توسعه زیرساخت‌ها در بندر گناوه/ فعالیت‌های بندری رونق می‌گیرد

بوشهر- رییس اداره بندر و دریانوردی گناوه از اقدام‌های مهم انجام شده در بندر گناوه ظرف ۲ سال اخیر برای رونق و توسعه این بندر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث جوکار صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بندر گناوه در زمان آغاز فعالیت مدیریت جدید به لحاظ شکل، طرح و نظم از شرایطی که زیبنده یک مجتمع بندری باشد برخوردار نبود و باید با عزم جدی و راسخ در همکاران برای رفع کمبودها نسبت به ایجاد بندری ایمن و مطمئن اقدام می‌شد.

وی بیان کرد: در ابتدا محل استقرار یگان حفاظت در جایی مناسبی نبود و گیت بندر به شکل ستون‌هایی بتنی بود که با اتمام ساختمان یگان حفاظت و ساماندهی گیت بندر ساماندهی مناسبی در این حوزه صورت گرفت.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: بلوار ورودی بندر با جدول کشی غیراستاندارد، ساماندهی پراکندگی کانکس‌های شرکت‌های فعال در سطح بندر در خارج از محوطه عملیاتی (با هدف جلوگیری از اتلاف وقت و تکریم ارباب رجوع)، وجود انبار متروکه گمرک در مقابل ساختمان اداری و مکانی نامناسب از دیگر چالش‌های بندر گناوه بود که با ساماندهی مناسب و تخریب انبار متروکه به بهبود وضعیت محیطی بندر گناوه اقدام شد.

جوکار ادامه داد: آسفالت مسیر دسترسی لندینکرافت‌ها، ساماندهی ترددهای خودرویی با نصب تابلوهای هشدار دهنده و سرعت‌گیرهای مجاز (با هدف پیشگیری از سوانح رانندگی در محوطه بندری)، تقویت روشنایی بندر گناوه با نصب ۱۱ پایه روشنایی با قابلیت تردد ایمن افراد، وسایل نقلیه و انجام تخلیه و بارگیری در شب از دیگر اقدام‌های انجام شده در بندر گناوه ظرف ۲ سال اخیر است.

 توسعه زیرساخت‌ها در بندر گناوه/ فعالیت‌های بندری رونق می‌گیرد

وی افزود: در مدت یاد شده همچنین فضای ناهمگون روبروی ساختمان اداری به دلیل وجود علف هرز و شمشادها ساماندهی مناسبی صورت گرفته که به تردد ایمن در این محدوده کمک شایانی کرده است.

جوکار ادامه داد: ساماندهی تابلوهای معرف ساختامان‌های برج و اداری بندر گناوه، بهبود وضعیت فضای سبز ورودی ساختمان اداری بندر، جانمایی و احداث پارکینگ در محوطه مقابل یگان حفاظت، نصب بالابر در ورودی و خروجی بندر گناوه با هدف کنترل مؤثر تردد افراد و وسایل نقلیه از دیگر اقدام‌های انجام شده ظرف مدت ۲ سال اخیر در بندر گناوه است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: احداث بلوار ورودی با همکاری واحد فنی و رئیس اداره برق و تأسیسات، نصب و جانمایی المان لنگر و میدان راهنمایی، اختصاص مکان اسبق نیروهای یگان برای استراحت ارباب رجوع همراه با راه اندازی کافه بندر، تخریب دیوارهای فاقد کابری و انبار متروکه گمرک (با تعامل با مدیریت گمرک شهرستان گناوه) از دیگر اقدام‌هایی است که با هدف پویایی گناوه به عنوان دومین بندر تجاری استان اقدام شده است.

خارج سازی کالاهای متروکه از انبارهای بندر

وی گفت: در حوزه بندری به دستور معاون بندری و اقتصادی در خصوص خارج سازی کالاهای متروکه از انبارهای بندر اقدام‌های مؤثری انجام و با خروج کالاهای متروکه سنواتی با همکاری دادستان ظرفیت انبارهای گناوه افزایش یافته است.

جوکار یادآور شد: افزایش ظرفیت انبارهای بندر گناوه به جذب بیشتر کالاهای تجاری و بازگشت سرمایه گذاران به بندر گناوه را فراهم کرده است.

 توسعه زیرساخت‌ها در بندر گناوه/ فعالیت‌های بندری رونق می‌گیرد

رشد ۲ درصدی کالاهای تجاری و کانتینری در بندر گناوه

وی افزود: در بحث کالاهای تجاری و کانتینری در بندر گناوه در فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته رشد ۲ درصدی حاصل شده است.

جوکار ادامه داد: در مجموع با اقدام‌های انجام شده در ساختار بندری از دفتر اسکله تا خدمات اسنادی و تجهیزات بندری رضایت اربابان رجوع به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: برای سال جاری تلاش داریم با همکاری اداره گمرک، تجار و بازرگان رشد واردات کالاهای تجاری به عنوان منبع اصلی درآمد بندر گناوه بخوبی محقق شود.

استقرار ۲ فروند شناور آتشخوار

جوکار در ارتباط عملکرد اداره بندر و دریانوردی گناوه در حوزه دریایی نیز عنوان کرد: همچنین استقرار ۲ فروند شناور آتشخوار با ساختار خوب و متناسب با شرایط خور و قدرت مانور دهی بالا به اطفا حریق در بندر گناوه کمک وافری کرده است.

وی افزود: سال گذشته بندر گناوه تنها یک حادثه آتش سوزی داشت که با ورود به موقع شناورهای آتشخوار، آتش در کمترین زمان ممکن و بدون خسارت گسترده به یک فروند موتورلنج مهار شد.

جوکار ادامه داد: اجاره یک فروند قایق مقابله با آلودگی و پاک سازی روزانه خور کمک بسیاری به نظم و شکل دهی بندر گناوه کرده است.

وی گفت: همچنین یک فروند موتورلنج مغروقه واقع در پیچ خور گناوه خارج سازی شده که به افزایش ایمنی و زیبایی خورد کمک کرده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: با هد ف افزایش سطح ایمنی تردد، لایروبی خور گناوه در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه پیگیری‌های خوبی انجام شده است.

جوکار افزود: استقرار حراست در بندر گناوه جهت پیشگیری از موارد حراستی، تشکیل کمیته‌های فرهنگی و ترافیکی، دایر شدن بخش صدور مجوز تردد وسایط نقلیه از راه خشکی به بندر و صدور کارت تردد برای افراد و خودروهای متردد از دیگر برنامه‌های محقق شده در بندر گناوه است.

 توسعه زیرساخت‌ها در بندر گناوه/ فعالیت‌های بندری رونق می‌گیرد

اجرای طرح توسعه جامع بندر گناوه

وی گفت: طرح توسعه جامع بندر گناوه به عنوان یکی از طرح‌های شاخص سازمان بنادر و دریانوردی است که از محل اعتبارات مصوب به شکل منظم و زمان بندی شده در دست اجرا است.

جوکار تصریح کرد: تلاش می‌شود در قالب طرح یاد شده ظرف مدت ۳۶ ماه احداث دیوار پیرامونی، موج شکن، دایک و لایروبی بر اساس برنامه زمان بندی محقق شود.

وی در پایان از اعتماد و حمایت مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و همراهی معاونان بویژه معاون معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانردی به پاس تخصیص به موقع اعتبارات برای پیشبرد برنامه‌های دریایی و بندری گناوه قدردانی کرد.

بندر گناوه یکی از مهمترین بنادر گردشگری و تجاری کشور و استان بوشهر است که با توجه به موقعیت‌های تجاری و گردشگری هر سال میزبان میلیون‌ها هموطن از اقصی نقاط کشور است.

از ویژگی‌های مهم گناوه موقعیت بندری و ساحلی آن است که بیشتر مردم از این طریق ارتزاق می‌کنند و شغل آبا و اجدادی بیشتر مردم این منطقه وابسته به آن است.

دریا و دریانوردی چه به صورت تجارت و چه صید و صیادی در زندگی مردم منطقه و حتی در کشور بسیار حائز اهمیت است.

توسعه زیرساخت‌های اساسی بندر گناوه و توجه ویژه به ظرفیت‌ها در آن نه تنها در رونق اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی شهرستان بلکه در کشور و استان نیز با توجه به موقعیت آن بسیار اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 6107078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha