۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸

اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

مذاکرات من و گروسی ارتباطی به رفع تحریم‌ها نداشت

مذاکرات من و گروسی ارتباطی به رفع تحریم‌ها نداشت

رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی برای اینکه آیا در این دیدار، درباره رفع تحریم‌ها هم مذاکره صورت گرفت گفت: کار ما و آقای گروسی، ارتباطی به مذاکرات رفع تحریم ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته گذشته اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان برگزار شد و ۲۲ کشور در این کنفرانس شرکت کردند؛ در این کنفرانس حدود ۶۰۰ مقاله ارائه شد که از میان آن‌ها با وجود تراز علمی بالا، ۴۲۰ مورد پذیرفته شده بود.

وی افزود: در این کنفرانس، حدود ۱۰۰ سخنرانی در کارگروه‌های مختلف را داشتیم که شاید برای اولین بار بود که توانستیم با وجود سیاه‌نمایی‌ها، به شکل حرفه‌ای صدای مظلومیت مردم ایران که همیشه صنعت هسته‌ای آن را وارونه جلوه می‌دادند را به اقصی‌نقاط دنیا منتقل کنیم و فتح بابی شد که دوسالانه کنفرانس بتواند توسط انجمن هسته‌ای کشور برگزار شود.

اسلامی اضافه کرد: در این کنفرانس، آقای گروسی حضور پیدا کرد و سخنرانی داشت و نکته مهم آن این بود که جمهوری اسلامی یک ظرفیت قابل ارائه به جهان است و ظرفیت‌های آن به گونه‌ای است که در همه بخش‌های مختلف علوم و فنون هسته‌ای، دارای دانشمندان کاردان و با کفایتی است که حرف برای گفتن دارند و دستاوردهای آن‌ها قابل استفاده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در تشریح نتیجه مذاکرات با گروسی گفت: بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱ پا برجا است؛ حدود ۵۰ درصد مواردی که می‌توانست به عنوان موارد باقی‌مانده میان کشور ما و سازمان انرژی اتمی و آژانس وجود داشته باشد، حل‌وفصل شده و دو مکان باقی‌مانده نیز در فرایند حل‌وفصل قرار دارد؛ با توجه به برنامه توافق‌شده طرفین در حال گفت‌وگو و تعامل روی آن هستند.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی برای اینکه آیا در این دیدار، درباره رفع تحریم‌ها هم مذاکره صورت گرفت گفت: کار ما و آقای گروسی، ارتباطی به مذاکرات رفع تحریم ندارد.

وی در رابطه با تکرار صحبت‌های قبلی گروسی پس از بازگشت از ایران افزود: خبرنگاران و رسانه‌های مشخص که به محض ورود وی به پاویون سوالات هدف‌دار می‌کنند، به عنوان اولین سوال‌ها می‌پرسند که «آقای گروسی آیا ایران یک اسب را برای بار دوم به شما فروخت»؛ در حالی که همه مطالب را باید با همدیگر دید و بررسی کرد.

کد خبر 6107150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha