۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹

رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل:

آماده راه اندازی شهرک صنایع خلاق در اردبیل هستیم

آماده راه اندازی شهرک صنایع خلاق در اردبیل هستیم

اردبیل- رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: با توجه به نیاز استان اردبیل آماده تسهیلگری برای راه‌اندازی شهرک صنایع خلاق در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی صبح چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: جهاددانشگاهی در چند حوزه صنایع خلاق فعالیت‌های بنیادین را در دستور قبل کار قرار داده است که از جمله در زمینه طراحی صنعتی که یکی از نیازهای بخش صنعت و از حوزه‌های مهم صنایع خلاق است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با جذب نیروهای متخصص همکاری با شرکت‌ها و صاحبان صنایع را شروع کرده و اولین قرارداد همکاری با یکی از واحدهای صنعتی منعقد شده است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل برخی از زیر ساخت‌های رسانه‌ای و مکتوب موجود در جهاددانشگاهی در زمینه صنایع خلاق را یادآور شد و بیان کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل از انتشارات معتبر و موفق در استان هست و در سال گذشته نیز به عنوان انتشارات نمونه در استان و هم در سطح جهاد دانشگاهی کشور معرفی شده است.

رسولی ادامه داد: در زمینه گردشگری نیز جهاد دانشگاهی در حوزه تحقیق، توسعه، آموزش و کارآفرینی فعال شده است و در همکاری‌های شبکه ای جهاد دانشگاهی در شمال غرب کشور با حضور استان‌های آذربایجان شرقی غربی زنجان و اردبیل مسئولیت هماهنگی برنامه‌های توسعه گردشگری شماره غرب را بر عهده دارد.

وی گفت: این نهاد آمادگی کامل برای اجرای پروژه خوشه صنعتی گردشگری استان را نیز دارد و پیشنهاد می‌گردد اجرای پروژه توسعه خوشه گردشگری استان در دستور کار قرار گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، با اشاره به اینکه میز تخصصی نانو فناوری نیز در جهاددانشگاهی راه اندازی شده است، تصریح کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای ارتقای بهره‌وری و ارزش افزوده واحدهای صنعتی رویکرد به محصولات نانو ساخت هست.

رسولی افزود: ما در حال استعدادیابی بخش صنعت و دانشگاه در حوزه نانو فناوری هستیم و اولین نشست میز تخصصی نانو فناوری با دعوت از ۲۵ نفر از فعالان دانشگاهی و علمی این حوزه در اسفندماه در جهاد دانشگاهی برگزار شد.

کد خبر 6107159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha