۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵

مدیر ستاد کانون های مساجد گیلان:

کمالات علمی و اخلاقی آیت الله بهجت (ره) زبانزد عام و خاص بود

کمالات علمی و اخلاقی آیت الله بهجت (ره) زبانزد عام و خاص بود

فومن- مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: کمالات علمی و اخلاقی آیت الله بهجت (ره) زبانزد عام و خاص بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی ظهر چهارشنبه در هفتمین همایش ادبی العبد ضمن گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به اخلاق و سیره امام رضا (ع) اظهار کرد: امام رضا (ع) همانند دیگر پیشوایان معصوم (ع) به زیور فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذائل اخلاقی منزه بودند و توانستند دوستی عام و خاص را به خود جلب کنند.

وی به ویژگی‌های برجسته آیت الله بهجت (ره) در زمینه‌های علمی، اخلاقی و معنوی اشاره کرد و افزود: حیات این عالم ربانی منشأ خیر و برکت بوده و اخلاص و تقوای ایشان در حقیقت مشعل هدایت برای جامعه بود.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه مقامات عرفانی، معنوی و علمی ایشان زبانزد عام و خاص و حضورش پشتوانه‌ای برای روحانیت و نظام اسلامی بود، ادامه داد: کمالات علمی و اخلاقی آیت الله بهجت (ره) زبانزد عام و خاص بود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه آیت الله بهجت مصداق یک فرد کاملاً متواضع است، ادامه داد: ایشان در طول زندگیشان ثروت چندانی نداشته اما به واسطه سیره اخلاقیشان نزد خداوند عزت پیدا کرده و در جهان اسلام توسط پروردگار مقام منزلت پیدا کرده است.

حجت الاسلام حاجتی با تاکید بر اینکه ایشان در دنیا هیچگاه برای کسب شهرت تلاش نکرد، تصریح کرد: خداوند نیز بر اساس تواضعی که ایشان داشتند بین همه اقشار او را عزیز کرد و این خصوصیات بارز وی بوده است.

کد خبر 6107189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha