۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳

مرتضوی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

زمان اجرای کالابرگ الکترونیکی به تاخیر نمی‌افتد

زمان اجرای کالابرگ الکترونیکی به تاخیر نمی‌افتد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمان اجرای طرح کالابرگ‌های الکترونیکی در آینده به تاخیر نمی‌افتد.

به گزارش خبرنگار مهر، «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: درخصوص اعتبارات کالابرگ‌های الکترونیکی باید بگویم که هنوز جداول آن کامل نشده است و البته قرار است که بخشی از این فرایند را به روش‌های دیگر انجام دهیم و شیوه‌های مختلف را برای کمک به دهک‌های کم‌درآمد جامعه در نظر بگیریم.

وی افزود: زمان اجرای طرح کالابرگ‌های الکترونیکی در آینده به تاخیر نمی‌افتد؛ البته امیدواریم مبلغ همان ۲۲۰ هزار تومان نباشد و بتوانیم مبلغ را افزایش دهیم.

مرتضوی با اشاره به آمارهای مربوط به بیکاری گفت: نرخ بیکاری در ۷ استان کشور، زیر ۷ درصد است و دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد تاریخی را ثبت کرده است؛ عزم دولت بر این است که بتوانیم نرخ بیکاری را همواره کاهش دهیم.

وی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری شیوه‌های مختلفی دارد؛ یکی فعال‌سازی بنگاه‌های بزرگ و به ظرفیت اسمی رساندن آن‌هاست؛ اقدام دیگر تقویت طرح‌های توسعه‌ای بنگاه های بزرگ است؛ باید بنگاه‌های بزرگ راکد فعال شوند.

مرتضوی گفت: نکته بعدی طرح‌های کلان اقتصادی در حوزه معدن، اقتصاد دریامحور و صنایع بالادستی نفت و گاز است؛ لذا حسب گزارش‌هایی که وزیر نفت ارایه کرد، خوشبختانه حجم سرمایه‌گذاری سنگینی در حوزه صنایع بالادستی نفت و گاز صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای پایداری اشتغال باید به اشتغال خُرد و متوسط هم توجه شود گفت: هم اشتغال خُرد خانگی و هم اشتغال متوسط در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد و ما از محل منابع تبصره ۲ و محل منابع بازگشتی از تبصره ۱۶ سنواتی و ۱ میلیارد دلاری که برای اشتغال روستایی بود، حمایت و کمک می‌کنیم.

مرتضوی گفت: برنامه‌ریزی ما این است که در سال ۱۴۰۳، هم از مرز ۱ میلیون فرصت شغلی فراتر برویم و هم اشتغال پایدار در کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: حذف ضوابط دست و پا گیر هم در دستور کار دولت قرار گرفته است و خوشبختانه در کمترین زمان، مجوز صادر و پیگیر می‌شود؛ در همه استان‌های پیشخوان خدمت ایجاد شده است.

مرتضوی گفت: استانداران در استان‌ها تلاش می‌کنند که فرایندهای دست و پا گیر را حذف کنند و حذف هم کرده‌اند تا بتوانیم کارها را انجام دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما بر این باور هستیم که پرداخت تسهیلات در هر حوزه، از جمله حوزه مسکن، ازدواج، اشتغال و تجارت و بازرگانی و هر کجا که باشد به موضوع افزایش اشتغال کمک می‌کند.

مرتضوی گفت: البته وزارت کشور هم ساماندهی اتباع خارجی در کشور را در دستور کار قرار داده است که اگر ساماندهی و مدیریت شود، بخشی از فرصت‌های شغلی بیشتر در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

وی در تشریح اصلاح قانون بیمه بیکاری گفت: بخشی از کارگران مشمول این قانون نمی‌شدند؛ از جمله کارگرانی که در مناطق آزاد کار می‌کردند و تابع قوانین و ضوابط خاص خود بودند؛ ما این افراد را اضافه کردیم و از سوی دیگر کسانی که بیمه بیکاری و ازکارافتادگی می‌گرفتند، امکان بازگشت به کار در کارگاه دیگر سخت بود؛ ترتیباتی را ایجاد کردیم تا فرایندها اصلاح شود و کارگران بتوانند به بازار کار برگردند.

مرتضوی در مورد اعتراض برخی کارگران به این طرح هم گفت: طبیعی است هر طرح موافق و مخالف دارد اما اکثریت جامعه کارگری با پیشنهادهای ما موافق هستند.

کد خبر 6107203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha