۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸

علیرغم حمایت‌های بی‌دریغ از تل آویو؛

اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری عملیات اسرائیل در رفح شد

اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری عملیات اسرائیل در رفح شد

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از اسرائیل خواست تا عملیات در رفح را بلافاصله متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست تا عملیات در رفح را بلافاصله متوقف کند. این درخواست درحالی است که اتحادیه اروپا تاکنون حمایت های زیادی از جنایات رژیم صهیونیستی به عمل آورده است.

در این بیانیه آمده است: این عملیات روند توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه را بیش از پیش مختل می‌کند و به آوارگی، قحطی و رنج بیشتر انسان‌ها منجر می‌شود. بیش از یک میلیون غیرنظامی داخل و اطراف رفح پناه گرفته‌اند و به آنها گفته شده است که این مناطق را تخلیه کنند؛ مناطقی که به گفته سازمان ملل، نمی‌توان آنها را امن در نظر گرفت.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: گرچه اتحادیه اروپا حق دفاع را برای اسرائیل محفوظ می‌داند اما اسرائیل باید مطابق مقررات بشردوستانه بین‌المللی عمل و امنیت غیرنظامیان را تامین کند. اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد تا از تشدید هرچه بیشتر شرایط بشردوستانه در غزه که همین حالا نیز وخیم است، خودداری و گذرگاه مرزی رفح را بازگشایی کند. در صورتی که اسرائیل به عملیات نظامی خود در رفح ادامه دهد، روابط اتحادیه اروپا و تل‌آویو به طور غیرقابل اجتناب در تنگنا قرار خواهد گرفت. براساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی، اسرائیل باید اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را برای غیرنظامیان صادر و آن را تسهیل کند. دیوان بین‌المللی دادگستری در احکام این نهاد که ۲۶ ژانویه و ۲۸ مارس صادر شد، این مساله را به روشنی بیان کرده است.

کد خبر 6107225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha