۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵

بابایی:

اسناد استان البرز از امروز به صورت الکترونیک صادر خواهد شد

اسناد استان البرز از امروز به صورت الکترونیک صادر خواهد شد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اسناد استان البرز از امروز به صورت الکترونیک صادر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) به همراه حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت از مرکز پایش هوشمند خدمات دیجیتال ثبتی سازمان ثبت بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در این بازدید ضمن تشکر از همکاران ثبتی اظهار کرد: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کار بزرگی انجام شده است آن چیزی که امروز به‌عنوان یک دانش تولید می‌شود را به‌نحو صحیح استفاده کرده‌اید و به مردم که مراجعات بی‌شماری داشتند به سهولت خدمات ارائه می‌کنید.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدید معاون اول قوه قضائیه از محل مرکز پایش هوشمند خدمات دیجیتال ثبتی سازمان ثبت، گفت: امروز سند الکترونیک با حضور معاون اول قوه قضائیه رونمایی شد و این امر یک تحول و انقلابی در حوزه ثبتی است و اسناد الکترونیک با مدیریت و ابتکار معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت این کار انجام شد. ۹ شرکت دانش‌بنیان شبانه‌روز فعالیت کردند تا این سند الکترونیک را آماده کنند.

وی افزود: ایران جزو معدود کشورهایی شد که داری این فناوری در حوزه اسناد الکترونیک است و فقط ۱۰ کشور موفق شده‌اند در حوزه اسناد به این شکل عمل کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تمام اسناد استان البرز از امروز به‌صورت الکترونیک صادر خواهد شد و ظرف یک هفته آینده اسناد صادره تمام کشور به‌صورت الکترونیک خواهد بود.

ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت نیز ضمن ارائه آخرین دستاوردهای سکوی خدمات دیجیتال ثبتی، اظهار کرد: پس از یک تلاش بی‌وقفه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شاهد به بار نشستن سند الکترونیکی با استفاده از آخرین دستاوردهای فناورانه بشری هستیم. ساختار سند الکترونیک اسناد رسمی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و در بحث سند الکترونیک باید ویژگی‌هایی اعم از خدشه‌ناپذیر بودن سند، غیرقابل انکار بودن توسط صادرکننده، غیرقابل جعل و دستکاری، غیر قابل ویرایش، تحویل برخط به صاحب سند، سهولت دسترسی مردم، همچنین قابلیت اصالت‌سنجی آفلاین و آنلاین را داشته باشد.

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت گفت: در بحث سکوی خدمات یکپارچه ثبتی، سند الکترونیک را در استان البرز از امروز آغاز کرده‌ایم و زمانی که افراد به دوایر ثبتی برای صدور سند مراجعه می‌کنند و سند صادر می‌شود پیامکی حاوی لینکی برای افراد ارسال می‌شود و افراد از طریق لینک به سکوی کاتب هدایت می‌شوند و افراد می‌توانند، سوابق ثبتی خود و اسناد الکترونیکی که در سامانه کاتب وجود دارد را ملاحظه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به امضایی که در قالب یک کیو آر کد برای اسناد الکترونیکی در نظر گرفته‌ایم افراد می‌توانند با اسکن کردن کیو آر کد اطمینان حاصل کنند که سند اصالت دارد و آخرین وضعیت سند را به صورت برخط ملاحظه کنند.

وی گفت: پلتفرم کاتب به آدرس الکترونیکی Kateb.ir جامع‌ترین و آسان‌ترین روش استفاده از خدمات غیرحضوری ثبتی به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی به شهروندان است و کاربران با شماره‌گیری کد دستوری #۲۲۸۲* می‌توانند به آن دسته از خدماتی که در این بستر تعریف شده، دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 6107301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha