۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تشکیل ۹ کارگروه مرتبط با جشن عید غدیر در چهارمحال و بختیاری

تشکیل ۹ کارگروه مرتبط با جشن عید غدیر در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در رابطه با برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۹ کارگروه تشکیل شده که امور را در ابعاد مختلف پیش می‌برند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری امروز چهارشنبه در ستاد برگزاری جشن عید غدیر که در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته برای اولین بار یک جشن خیابانی بی‌نظیر در تاریخ استان چهارمحال و بختیاری شکل گرفت که تأثیرات فرهنگی بسیاری به همراه داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: جشن خیابانی عید غدیر که سال گذشته در چهارمحال و بختیاری برگزار شد اثرات مثبتی نیز بر ناهنجاری‌های اجتماعی داشت و تا مدت‌ها پس از برگزاری این جشن نیز آثار آن موجود بود به همین جهت نیز برخی جریان‌های ضد فرهنگی و یا متمایل به جریان‌های غربی از این رویداد بزرگ عصبانی شده و تلاش کردند حاشیه‌هایی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در چهارمحال و بختیاری مربوط به یک شخص یا نهاد مشخص نبود بلکه تمامی مجموعه‌های استان به همراه مردم دست در دست یکدیگر برای برگزاری هرچه بهتر این جشن تلاش کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری عنوان کرد: استفاده از ظرفیت مردم در برگزاری جشن عید غدیر اهمیت بالایی دارد اما نکته مهم این است که در ابتدا باید تسهیل‌گری و پشتیبانی‌هایی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته عمده نهادها و مجموعه‌های چهارمحال و بختیاری مانند صداوسیما، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، شهرداری شهرکرد، رسانه‌ها و… در برگزاری جشن عید غدیر مشارکت داشتند همچنین جبهه فرهنگی در به میدان آمدن مردم و جذب مشارکت آن‌ها تأثیر بالایی داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در برگزاری جشن بزرگ عید غدیر باید مورد توجه باشد این است که به واسطه اجرای برنامه‌های مرتبط با جشن از محتوای مباحث غدیر غفلت نشود چراکه این محتوا در حقیقت محتوای اصل حاکمیت دینی، الهی و مشروعی است که به پشتیبانی مردم محقق می‌شود و حضور مردم در این جشن نیز در ابتدای امر استحکام حکومت دینی را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری یادآور شد: در رابطه با برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در چهارمحال و بختیاری تاکنون ۹ کارگروه تشکیل شده که امور را در ابعاد مختلف پیش می‌برند.

وی بیان کرد: سال گذشته در برگزاری جشن عید غدیر در نقاطی که از نیروی مردمی استفاده شده بود قوت، نشاط و رونق بیشتری وجود داشت همچنین برخی از محلات، مساجد و هیأت‌های استان نیز در این امر مشارکت داشتند؛ در سال جاری نیز باید تلاش شود تا حد امکان بعد مردمی در برگزاری جشن تقویت شود.

کد خبر 6107322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha