۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶

رییس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی «تایمز» جایگاه دوم را کسب کرد

دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی «تایمز» جایگاه دوم را کسب کرد

اردبیل- رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با فعالیت های بی نظیر علمی، تحقیقاتی و پژوهشی توانست دومین دانشگاه جامع معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از چهره ماندگار دانشگاه محقق اردبیلی پروفسور «قدیر نوری» اظهار کرد: در اسلام علم و عالم در بالاترین جایگاه قرار دارد و همواره آموزه های دینی نیز بر این اصل تاکید کرده و علما را وارثان پیامبران نامیده است.

وی خاطرنشان کرد: علم سلطان است و از همین روی امروز دستیابی کشورمان به علوم و فنون روزآمد در عرصه های مختلف به ویژه نظامی قدرت بازدارندگی را رقم زده و عملیات «وعده صادق» نیز نتیجه ارج نهادن به ساحت علم و نخبگان است.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: در دولت سیزدهم به سند تحول علمی کشور بها داده شده و در همین راستا بزرگداشت اساتید و چهره های علمی را شاهد هستیم تا قدردان زحمات آنها در این سنگر ارزشمند باشیم.

چمنی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی نیز در زمره دانشگاه های نسل جدید توانسته هیات علمی و نخبگان ارزشمندی را در سطح ملی و جهانی معرفی کند که نمونه آن حضور پنج استاد این دانشگاه در ردیف یک درصد دانشمندان برتر دنیا و ۱۶ نفر نیز به عنوان دو درصد دانشمندان برتر جهان معرفی شده اند.

وی ادامه داد: امسال استاد عزیز حبیبی به عنوان استاد سرآمد کشور، مسعود گنجی به عنوان استاد نمونه کشور، حسین شایقی به عنوان پژوهشگر نمونه کشور از این دانشگاه معرفی شدند که اسباب افتخار هستند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در فضای کنونی در یک جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن تلاش می کند تا به جای الگوسازی فرهیختگان و نخبگان با سیاه نمایی نسل آینده را نسبت به افتخارات علمی کشور ناامید کنند.

چمنی گفت: به جای فضای تاریکی که دشمن درصدد تبلیغ آن است ما بهتر است با آئین های تجلیل از مفاخر و چهره های علمی بکوشیم تا آنها را به عنوان الگوی برتر در تحصیل و اخلاق مداری معرفی کرده و خدمات آنها را بازگو کنیم.

وی نمونه این چهره موفق را پروفسور نوری در رشته کشاورزی اعلام کرد و افزود: این استاد دانشگاه محقق اردبیلی که از وی به عنوان بنیانگذار دانشگاه محقق یاد می شود با وجود جایگاه علمی در آمریکا همه راحتی تحصیل و تدریس را در آمریکا رها کرد و به ایران بازگشت تا به عشق وطن خود خدمتی ماندگار انجام دهد.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: ما امروز تصمیم گرفتیم تا از این چهره علمی تجلیلی شایسته داشته باشیم چرا که در حساس ترین مقطع پیروزی انقلاب توانست جهاد علمی را به معنای حقیقی به نمایش بگذارد.

وی جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی را در بین دانشگاه های ممتاز دنیا و کشور یادآور شد و بیان کرد: نه تنها در رتبه بندی تایمز جزو دانشگاه های جامع و برتر معرفی شدیم بلکه در کشور در رشته مواد رتبه اول، انرژی رتبه ششم و کشاورزی نیز رتبه هفتم را داریم.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی از ۱۰ کشور در این استان تحصیل می کنند و امسال ۴۱ نفر جذب دانشجوی فوق دکترا را در این دانشگاه شاهدیم.

کد خبر 6107330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha