۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

وعده صادق نشان از قدرت علم و پیشرفت علمی ایران است

وعده صادق  نشان از قدرت علم و پیشرفت علمی ایران است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری وعده صادق را نشان از قدرت علم دانست و گفت: اسلام دین علم بوده و انقلاب اسلامی علم پرور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در آئین تکریم اساتید و فرهیختگان اهل سنت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در بیان شأن و اهمیت علم با وجود آیات گرانقدر قرآن کریم زبان‌ها قاصر هستند که چیز دیگری بگویند.

وی افزود: در آیات مرتبط با آفرینش اولین چیزی که خداوند به آدم بعد از خلقتش عطا می‌کند علم است. در حلقه علم و عبادت، پیامبر اکرم حلقه علم را انتخاب می‌کند و در بعضی از روایات عالم برتر از عابد ذکر شده است چرا که عابد به دنبال نجات خوبش و عالم به دنبال نجات بندگان پروردگار است، البته این علم مسؤولیت هم دارد و نباید در برابر ظلم سکوت کنند.

رستمی با بیان اینکه علما جانشینان انبیا هستند و این نشان از تعهد و وظیفه بزرگ علما را نشان می‌دهد اظهار داشت: یکی از حوزه‌های افتخار آمیز نظام انقلاب اسلامی تحول علمی است. فراموش نمی‌کنیم درگذشته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت علمی کشور چگونه بود تا جایی که مرکز کشور مجبور بود برای رفع کاستی‌های نیازهای عمومی و اولیه جامعه از اساتید خارجی استفاده می‌کردیم.

وی گفت: امروز ایران اسلامی با افتخار در عرصه علمی جهان قد علم کرده است. یکی از شاخص‌های ارزیابی علمی کشور میزان اسناد منتشر شده در نشریات معتبر بین المللی است سال ۱۳۵۶ تنها یک دهم درصد اسناد علمی بین المللی را دانشمندان ایرانی تولید کرده بودند اما امروز دو درصد از اسناد علمی بین المللی به دانشمندان ایرانی اختصاص دارد این به معنای بیست برابر شدن تولید علم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: امروز آمار قبولی دانشجویان پزشکی و آموزش عالی خطه سیستان و بلوچستان با تعداد قبولی دانشجویان تهران رقابت می‌کند، در حال حاضر قریب به یک هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از اهل سنت هستند و قریب به ۱۰ هزار مدرس نیز از جامعه ارزشمند اهل سنت در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند.

رستمی وعده صادق را نشان از قدرت علم دانست و گفت: اسلام دین علم بوده و انقلاب اسلامی علم پرور است؛ بنابراین باید دست بوس جریان علمی کشور اعم از حوزوی و دانشگاهی باشیم. با علم می‌توان با جهل و ظلم مقابله کرد چرا که از وظایف مهم علما مبارزه با ظلم و دفاع از عدالت و مظلوم است. مراد از مظلوم تنها مسلمانان نیست بلکه همه مستضعفان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: فلسطین امروز یکی از نمادهای وحدت است به گونه‌ای که بسیاری از آزادی خواهان دنیا خود را همدرد با مردم غزه می‌دانند؛ در این فضا مسؤولیت علما در شناساندن دشمن و نشان دادن دوست بسیار سنگین است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: امروز روزی است که امت اسلام فرصت طلایی رها شدن از گرفتاری‌ها و ترد استعمار و دعوت کلان به توحید را در پیشروی خود دارد. وظیفه همه ما است که به هر شکلی شده به یاری مردم غزه بشتابیم.

کد خبر 6107383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha