۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵

نوری:

وضعیت وراث متوفیان دارای سهام عدالت تعیین تکلیف شد

وضعیت وراث متوفیان دارای سهام عدالت تعیین تکلیف شد

معاون اقتصادی دادستان کل کشور گفت: به دنبال پیگیری و دستور دادستان کل کشور، طی مدت کوتاهی وضعیت وراث بیش از یک میلیون متوفای دارنده سهام عدالت تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان نوری معاون اقتصادی دادستان کل کشور در مورد آخرین وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت، اظهار کرد: به دنبال پیگیری و دستور دادستان کل کشور درباره تعیین تکلیف وضعیت وراث متوفیان دارای سهام عدالت از جمله سود تخصیصی به این گروه و نیز تعیین تکلیف بدره (سبد) سهام آن‌ها، با همکاری مرکز فناوری قوه قضائیه، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و با نظارت معاونت حقوقی سازمان بورس اوراق بهادار، موضوعی که مدت‌ها مغفول و معوق باقیمانده بود به نتیجه لازم رسید به نحوی که طی مدت کوتاهی وضعیت وراث بیش از یک میلیون متوفای دارنده سهام عدالت تعیین تکلیف شده است.

معاون اقتصادی دادستان کل کشور بیان کرد: الباقی افراد که مطابق مصوبات سال ۱۳۹۹ شورای عالی بورس می‌بایست وضعیت مالیاتی سهام آن‌ها روشن شود و گروهی از وراث دارنده سهام عدالت که تا کنون به سامانه‌های مربوطه برای ثبت نام مراجعه نداشته‌اند با هماهنگی‌های صورت گرفته، در صورت رفع مشکل وراثت این افراد و مراجعه و ثبت نام سیستمی، مشکل آن‌ها نیز رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: وراث متوفیان دارنده سهام عدالت که ثبت نامی از این بابت تاکنون نداشته‌اند، می‌توانند از طریق آدرس csdiran.ir (شرکت سپرده‌گذاری مرکزی) از نحوه ثبت نام مطلع شوند.

کد خبر 6107438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمیده هاشم پور IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      1 0
      چرا تکلیف کسانی که شیوه مستقیم اداره سهام عدالت را درفراخوان سازمان بورس انتخاب کرده و فوت نموده اند مشخص نمی شود و نه سهام متوفی به وراث منتقل می شود و نه سود سهام علیرغم اینکه و اث هم همه سجامی هستند به حساب آنها واریز می شود؟ این وراث در سامانه ذینفعان بازار سرمایه هم تعیین تکلیف نشده اند !!