۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶

مدیرکل دفتر جذب استانداری اردبیل مطرح کرد؛

ایجاد بسترهای لازم سرمایه گذاری‌ تولید انرژی‌ تجدیدپذیر در اردبیل

ایجاد بسترهای لازم سرمایه گذاری‌ تولید انرژی‌ تجدیدپذیر در اردبیل

اردبیل- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل گفت: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری‌های مرتبط با تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در استان اردبیل ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز خلیلی بعد از ظهر چهارشنبه در سمینار آموزشی مدیریت مصرف مشترکان صنعتی، اداری و تجاری استان اردبیل آب، خاک و انرژی را سه چالش امروز جامعه جهانی دانست و اظهار کرد: کشور ما به لحاظ ساختار جغرافیایی در معرض تهدید حداکثری آسیب‌های سه عنصر فوق قرار دارد و این اولویت‌ها که ارتباط مستقیمی با محیط زیست نیز دارد، باید به نحو احسن مدیریت شود.

وی با اشاره به ناترازی ۱۰ تا ۱۵ هزار مگاواتی انرژی در کشور افزود: بهینه سازی مصرف انرژی و تولید انرژی از سایر منابع تجدیدپذیر در جبران این مشکلات اثربخش است و اگر نسبت به این مسائل اقداماتی صورت نگیرد، اثرات اقتصادی آن زیانبار خواهد بود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل از تاکید استاندار اردبیل به اهمیت تشکیل کارگروه انرژی با محوریت تجدیدپذیرها خبر داد و گفت: در این راستا، جلسات متعددی برگزار شده و واحدهای مشمول به تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر توصیه شده است.

خلیلی با تاکید به اهمیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یکی از فرصت‌های سرمایه گذاری در استان خاطرنشان کرد: بسترهای لازم برای سرمایه گذاری‌های مرتبط با این حوزه در استان فراهم است و تسهیلات ارزی و ریالی قابل توجهی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6107558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha