۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۶

معاون بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

هشدار سطح نارنجی برای تردد در آب های بوشهر صادر شد

 هشدار سطح نارنجی برای تردد در آب های بوشهر صادر شد

بوشهر- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده نسبت به ترددهای دریایی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت یاد شده سرعت وزش بادهای شمال غربی گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به ۱۲۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر می‌‎رسد.

وی بیان کرد: از شنبه تا دوشنبه هفته آینده همچنین احتمال نفوذ گرد و خاک فرامنطقه‌ای و کاهش دید برای استان بوشهر دور از انتظار نخواهد بود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: وضعیت اثر وضعیت اعلام شده در روز شنبه سواحل و فراساحل استان بوشهر، یکشنبه سواحل شمالی، سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر و دوشنبه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

حاجی رضایی ادامه داد: با توجه به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و همچنین خطر غرق شناگران در مناطق تحت تأثیر هشدار داده می‎‌شود.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا اوایل وقت جمعه هفته جاری با تداوم وزش باد شدید روی دریا، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

حاجی رضایی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در هنگام وزش تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت. و ارتفاع موج دریا در قسمت‌های جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در مناطق شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

کد خبر 6107561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha