۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۴

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع):

ساخت آزادراه شاهچراغ ۳۰۰ هزار نفر به زوار نوروزی شاهچراغ افزود

ساخت آزادراه شاهچراغ ۳۰۰ هزار نفر به زوار نوروزی شاهچراغ افزود

شیراز - تولیت حرم شاهچراغ با بیان اینکه تحول زیرساخت‌های زیارتی استان به ویژه در حمل و نقل امری ضروری است گفت: ساخت آزادراه شاهچراغ سبب افزایش ۳۰۰ هزار نفری زوار نوروزی نسبت به سال قبل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در آئین رونمایی از سند راهبردی «شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت» که ظهر چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و دیگر مسؤولان استانی در شبستان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد ابتدا با بیان توضیحاتی گفت: عده‌ای به اشتباه این سند را به منزله توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) می‌دانند در حالی که هدف اصلی این سند ارتقای تراز شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت به بیاناتی است که رهبر معظم انقلاب ۱۶ سال پیش در ۱۳ اردیبهشت طی سفر به استان فارس بیان کرد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ با بیان اینکه در این سند تمام شوون و ابعاد فرهنگی، اجتماعی، قضائی، شهری و … استان فارس در نظر گرفته شده و مختص شاهچراغ (ع) نیست افزود: رونمایی از این سند و تدوین آن گام اول است و راهی طولانی برای عملیاتی کردن آن در پیش داریم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تاکید کرد: این سند به معنای توسعه حرم به ویژه گستردن آن نیست و اصلاً سند خاستگاهی ملی دارد و کلیه نیازهای استان را در برگرفته و به نوعی سند توسعه استان فارس در سطحی کلان است و اجرای آن بر کل استان‌های جنوبی و حتی کشور تأثیر خواهد گذاشت و در واقع هدف اصلی آن الگوسازی و زمینه‌چینی برای ساخت تمدن نوین اسلامی است.

وی در پایان ساخت بزرگراه شاهچراغ را گامی مثبت در زمینه افزایش تعداد زوار حرم شاهچراغ دانست و گفت: با افتتاح این بزرگراه تعداد زوار حرم مطهر در نوروز امسال ۳۰۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش یافت و همین مساله ضرورت تحول زیرساخت‌های زیارتی استان به ویژه در حوزه حمل و نقل را اجتناب ناپذیر می‌کند.

کد خبر 6107589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha