۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۴

تا پایان ماه جاری میلادی؛

ایرلند کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

ایرلند کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

وزیر امور خارجه ایرلند گفت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین در ماه جاری میلادی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آژانس فرانس پرس، وزیر امور خارجه ایرلند امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: ایرلند تا پایان ماه جاری کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

بر اساس اعلام این رسانه، «مایکل مارتین» (Micheal Martin) وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه بدون مشخص کردن تاریخی دقیق گفت: ایرلند مطمئناً تا پایان ماه می، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

بر اساس اعلام این رسانه، در ماه مارس، سران کشورهای اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در بیانیه مشترکی اعلام کردند که آماده به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین هستند.

این در حالیست که ایرلند مدتهاست گفته است که اصولاً با به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین مخالفتی ندارد.

هفته گذشته، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اسپانیا، ایرلند و اسلوونی قصد دارند در ۲۱ ماه می به طور نمادین کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و سایر کشورهای اروپایی نیز احتمالاً از این رویه پیروی کنند.

به گزارش آژانس فرانس پرس، «مایکل مارتین» در این خصوص گفت: تاریخ مشخص هنوز مشخص است؛ زیرا ما هنوز در حال مذاکره با برخی کشورها در خصوص به رسمیت شناختن مشترک کشور فلسطین هستیم. در چند روز آینده تاریخ آن مشخص خواهد شد، اما مطمئناً قبل از پایان این ماه خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: من مشتاقانه منتظر رایزنی‌ های امروز با برخی از وزرای خارجه در رابطه با جزئیات نهایی این موضوع هستم.

کد خبر 6107596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha