۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۱۴

نماینده رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی:

دهه کرامت فرصتی برای تبیین فرهنگ قرآنی است

دهه کرامت فرصتی برای  تبیین فرهنگ قرآنی است

اردبیل - مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم میان دوستان، خانواده، ارتباط با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا مصلح نیا بعد از ظهر چهارشنبه در نشست بصیرتی سیری در زندگی سیری در زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم میان دوستان، خانواده، ارتباط با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه رسیدن انسان به کرامت از راز و رمز خلق است، گفت: خداوند وقتی آیه اول سوره علق را بر پیامبر اعظم (ص) نازل کرد، تاکید به خواندن قرآن به انسان می‌کند، یعنی انسان را به خواندن قرآن و حرکت به سمت خدا دعوت کرده و مسیر پروازی را برای آن مشخص می‌کند و معتقد است که هدف از قرائت آن رساندن انسان به قله کرامت است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: خداوند در این آیه تاکید دارد که به واسطه قرائت قرآن، می‌خواهم شما را به قله کرامت برسانم و خداوند مسیر و باند پروازی را برای ما طراحی کرده که جدا از نژاد و رنگ، برای تمام انسان‌ها طراحی بوده و هدف آن را رسیدن به کمال، عدالت، مهربانی و همه زیبایی‌ها با تمام صفات انسانی قرار داده است.

حجت الاسلام مصلح نیا انسان و انسانیت را ثمره عقلی دانست که خداوند عطا کرده و خداوند دین را پر پرواز آن مسیر قرار داده که مقصد آن نیز رسیدن به کرامت و فضائل اخلاقی و انسانییت است، گفت: انسان تنها یک بار به دنیا می‌آید و موفق کسی است که از بال دین در مسیر پرواز انسانیت استفاده کرده به مقصد کرامت و انسانیت برسد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در مسیر کرامت باشد از روش‌های مختلف و برای به دست آوردن دلی تلاش خواهد کرد که آن را شکسته است زیرا که خلاصه دین، کرامت بوده و با این شعار که یا با هم بهشت می‌رویم یا با هم به جهنم نمی‌رویم زمینه توسعه فرهنگ کرامت و بخشش را توسعه خواهد داد چرا که هر کس که روح کرامت نداشته باشد یا مرده است یا روح مرده دارد.

کد خبر 6107610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha