۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۰

رییس دانشگاه شیراز:

دانشگاه شیراز به جایگاه خانواده در شکل‌گیری شخصیت کودک واقف است

دانشگاه شیراز به جایگاه خانواده در شکل‌گیری شخصیت کودک واقف است

شیراز - رییس دانشگاه شیراز با بیان اینکه دانشگاه شیراز به خوبی به جایگاه خانواده در شکل‌گیری شخصیت کودک و نوجوان واقف است گفت: راه‌اندازی مرکز مطالعات ادبیات کودک گامی در همین راستا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد موذنی، ظهر چهارشنبه در آئین گشایش نهمین همایش ملی ادبیات کودک در دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی و نقش آن در بزرگسالی، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های شکل‌گیری شخصیت کودکان را ادبیات، عنوان کرد و گفت: دانشگاه شیراز با پیشگامی در راه‌اندازی مرکز مطالعات ادبیات کودک تلاش کرده است، گامی در این زمینه بردارد.

رئیس دانشگاه شیراز به پیشگامی دانشگاه شیراز در زمینه‌ی تأسیس گرایش کارشناسی ارشد ادبیات کودک اشاره و اظهار کرد: اهتمامی که دانشگاه شیراز در راه‌اندازی مرکز مطالعات ادبیات کودک و فعالیت‌های این حوزه داشته است؛ نشان‌دهنده نگاه عالمانه و صحیح صاحب‌نظران ادبیات کودک در دانشگاه شیراز است.

پیشگامی دانشگاه شیراز در راه‌اندازی گرایش کارشناسی ارشد ادبیات کودک قابل تحسین است

موذنی در ادامه تأکید کرد: در حوزه‌ی کودک و نوجوان همه‌ی نهادها به‌ویژه نهادهای فرهنگی مسؤولیت دارند و باید توجه ویژه داشته باشند؛ چراکه اگر این حوزه درست شکل بگیرد، ضمانت‌کننده تربیت افراد سالم و صالح در جامعه است.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی از سوی مرکز مطالعات ادبیات کودک در نوزده‌سال فعالیت این مرکز صورت گرفت است، توضیح داد: پیشگامی دانشگاه شیراز در راه‌اندازی گرایش کارشناسی ارشد ادبیات کودک، راه‌اندازی نخستین و تنها مجله علمی‌پژوهشی مطالعات ادبیات کودک، گشایش کتابخانه تخصصی ادبیات کودک در دانشگاه شیراز، تألیف و ترجمه کتاب‌های نظری و کاربردی در این حوزه، برگزاری همایش‌های دوسالانه ادبیات کودک، انجام پژوهش‌های بنیادین و جشنواره‌های و نشست‌های تخصصی گوناگون در این حوزه از آن جمله اقدامات است.

گفتنی است، دانشگاه شیراز در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه، میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک است.

کد خبر 6107620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha