۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۵

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

بی اختیاری ادرار مشکل مهمی برای بیماران نورولوژی است

بی اختیاری ادرار مشکل مهمی برای بیماران نورولوژی است

دبیر علمی سی و یکمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: مساله بی اختیاری ادرار مشکل مهمی برای بیماران نورولوژی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد عصارزادگان، در حاشیه برگزاری سی و یکمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در مرکز همایش‌های هتل المپیک تهران ادامه دارد، اظهار داشت: در کنگره امسال با ۵۰ درصد رشد تعداد ۱۷۲ سخنران داریم و در کنار آن برنامه‌های جدیدی تدارک دیده شده که از جمله آنها می‌توان به هوش مصنوعی در نورولوژی، پرداختن به زیرشاخه‌های نورولوژی، کارگاه نورولوژی و سینما اشاره کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مساله بی اختیاری ادرار مشکل مهمی برای بیماران نورولوژی است. بیماران زوال عقل، سکته مغزی، ام اس، مشکلات نخاعی، درگیری اعصاب مثانه و حتی پارکینسون، دارای مشکل بی اختیاری ادرار هستند.

عصارزادگان توضیح داد: وقتی علائم بی اختیاری ادرار در بیمار خفیف باشد پرس و جو از بیمار برای تشخیص، کار مهم پزشک است، برای این مشکل درمان‌های دارویی و غیردارویی تجویز می‌شود که در موارد بی اختیاری ادرار پوشینه های بزرگسال مانند ایزی لایف کاربرد خوبی دارد و به بیمار و حتی همراهان کمک کننده است.

وی گفت: فرهنگ سازی استفاده از پوشینه برای بیماران دارای بی اختیاری ادرار باید در سطح گسترده و وسیع اتفاق بیافتد که نقش رسانه ملی نیز در این راستا بالا است.

در ادامه، ابراهیم پوراکبر دبیر انجمن نورولوژی ایران، کنگره امسال را بزرگ‌ترین اتفاق در زمینه نورولوژی دانست و گفت: نورولوژیست ها از سراسر کشور در این کنگره شرکت می‌کنند و به تبادل تجربه علمی خود می‌پردازند. حضور در کارگاه‌ها و سمینارها نیز به افرایش معلومات نورولوژیست ها کمک می‌کند.

این متخصص مغز و اعصاب درباره نقش کنگره نورولوژی در پیشبرد اهداف کنترل مشکل بی اختیاری ادرار، افزود: شرط موفقیت در حیطه‌های درمانی اطلاع رسانی است، تاکید می‌کنم باید علل بی اختیاری ادرار، بررسی و سپس برای آن راهکار درمانی ارائه داد.

وی درباره عواملی که باعث مشکل بی اختیاری ادرار می‌شود، گفت: بی اختیاری ادرار علل مختلفی دارد، از بیماری‌های تغییر دهنده سیستم عصبی تا عوامل اکتسابی.

دبیر انجمن نورولوژی ایران با اشاره به اینکه بی اختیاری ادرار در سنین بالا و سالمندی بیشتر است، افزود: سالمندان به دلیل اینکه بیماری‌های همراه مانند دیابت و فشارخون دارند، امکان بی اختیاری ادرار در آنها بیشتر خواهد شد و لازم است در این باره اقدامات مؤثری انجام شود تا روند درمان سریع‌تر باشد.

کد خبر 6107681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha