افتتاح طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سه شهر استان قزوین

افتتاح طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سه شهر استان قزوین

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:فیبرنوری در سه شهر اقبالیه، الوند و مهرگان استان قزوین بهره برداری شد به این ترتیب ۷۴ هزار خانوار در این سه شهر تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مراسمی فیبر نوری در سه شهر اقبالیه، الوند و مهرگان استان قزوین بهره برداری شد به این ترتیب ۷۴ هزار خانوار در این سه شهر تحت پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها قرار گرفتند.

لاجوردی در این مراسم عنوان کرد: در دولت سیزدهم چند کلان پروژه برنامه‌ریزی شده است، طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها نیز ابر طرح حوزه ارتباطات محسوب می‌شود که دولت محترم پیگیر اجرای آن هستند.

وی افزود: اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها باید یک دهه قبل در کشور شروع می‌شد اما متأسفانه اتفاق نیافتاد. وزارت ارتباطات بر همین اساس از ابتدای دولت سیزدهم بر آن شد که همه حدود ۱۴۴۰ شهر کشور را طی مدت زمان سه سال به شبکه فیبرنوری متصل کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت ارتباطات این طرح کلان را با مشارکت ده اپراتور بخش خصوصی اجرا می‌کند، موضوعی که مورد تأیید ریاست محترم جمهور است تا مردم در اجرای کلان پروژه‌های دولت مشارکت داشته باشند.

جانشین وزیر در امور ارتباطات تاکید کرد: موضوع پیگیری، هماهنگی و تلاش برای رفع موانع موجود در مسیر اجرای پروژه با مسئولین شهرها اهمیت بسیار دارد، البته اینکه ما امروز برای افتتاح شهرهای الوند، اقبالیه و مهرگان به قزوین آمده‌ایم نشان می‌دهد که مسئولین در این مناطق همراه طرح بودند که جای خوشحالی دارد، قزوین جایگاه خوبی از این نظر دارد و مسئولین همکاری قابل قبولی با طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها دارند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: فیبرنوری پایه همه خدمات ارتباطی است که بنای ارائه آن‌ها در سطح شهر وجود دارد، حتی لازمه ارائه خدمات نسل پنجم ارتباطات همراه نیز وابسته به اجرای فیبرنوری است.

وی اضافه کرد: پوشش کامل اینترنت روستایی در قزوین موضوع دیگر ارتباطی قزوین است که بنا داریم تا پایان تابستان محقق کنید

جانشین وزیر در امور ارتباطات همچنین خاطرنشان کرد: فیبرنوری کاربردهای مختلفی دارد، کسانی که خدمات آموزشی آنلاین دریافت می‌کنند، پزشکان، بازیکن‌های برخط و … کیفیت این سرویس را احساس خواهند کرد.

وی در خاتمه گفت: ارائه تلفن ثابت مبتنی بر فیبرنوری دیگر خدمتی است که بر بستر شبکه ایجاد شده ارائه خواهد شد و مردم در مناطقی که پیشتر از این امکان برخوردار نبوده است و اکنون تحت پوشش فیبر قرار می‌گیرد هم امکان استفاده از خدمات تلفن ثابت را خواهند داشت.

لاجوردی در ادامه با حضور در شهرداری قزوین، جلسه مشترکی با شهردار و مدیران شهرداری قزوین برگزار کرد.

در این جلسه معاون وزیر ارتباطات ضمن تشکر از همکاری‌های مستمر شهرداری قزوین وعده داد که اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در قزوین با همت ویژه شرکت شاتل تا پایان تابستان سال جاری خاتمه پیدا کند.

شهردار قزوین نیز در ادامه تاکید کرد که این مجموعه در راستای اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها همچون گذشته همکاری کاملی با مجری پروژه در شهر قزوین داشته باشند. وی همچنین از مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری خواست تا همکاری سازنده و همه جانبه خود با شرکت پیمانکار پروژه را ادامه دهند.

این پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر یکصد میلیارد تومانی شرکت شاتل امروز در سه شهر یاد شده افتتاح شد.

کد خبر 6107784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha