۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۴۴

قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی فارس با حضور وزیر ارشاد بازگشایی شد

قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی فارس با حضور وزیر ارشاد بازگشایی شد

شیراز - آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب، قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بازگشایی کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب، قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس و از گنجینه‌های فرهنگی شهر شیراز و استان فارس شامگاه چهارشنبه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آغاز شد.

در ابتدای این مراسم که مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار فارس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در آن حضور داشتند، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه پروژه کتابخانه دستغیب با حمایت امام جمعه شیراز، استاندار فارس و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بعد از چند سال به نتیجه رسید گفت: این کتابخانه مردم‌پایه قدیمی‌ترین کتابخانه جنوب کشور است که بخش‌های مختلفی دارد و فضای کار اشتراکی را به تصویر می‌کشد.

محمدحسین فیروزی با بیان اینکه بازآفرینی این کتابخانه به نحوی صورت گرفته که گردشگر را به حضور در کتابخانه جذب کرده و به کسب و کارهای خرد کمک کند افزود: تلاش کردیم در کنار استفاده از فنون نوین در این کتابخانه، با استفاده از عکس‌های قدیمی و منحصر به فرد شیراز، مفاخر این شهر را معرفی کنیم.

قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی فارس با حضور وزیر ارشاد بازگشایی شد

فیروزی افزود: امکان جست و جوی ۱۲۵ میلیون عنوان کتاب که ۶۰ هزار جلد آن در این کتابخانه قرار دارد، استفاده از نمادهای شیراز در بازطراحی آن، امکان استفاده از کتاب‌های صوتی و الکترونیکی، آرشیو غنی نشریات و هزاران جلد کتاب کودک و فراهم کردن تمهیداتی جهت برپایی کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف فرهنگی مثل فن بیان، شعر خوانی و … از جمله ویژگی‌های این کتابخانه است.

وی اضافه کرد: ساخت بخش کودک و بهسازی بخش داخلی، فراهم کردن زیرساخت‌هایی برای ایجاد محافل کتابخوانی و پاتوق کتاب، بهبود تأسیسات کتابخانه با ابزارهای روز، زیباسازی نمای بیرونی با در نظر گرفتن موقعیت تاریخی کتابخانه و تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کتابخانه از دیگر ویژگی‌های این کتابخانه است.

هم اکنون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه است.

کد خبر 6107841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha