۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۲۰

مدیرکل صمت گیلان خبر داد؛

انجام بیش از ۱۰ هزار بازرسی برای نظارت بر بازار گیلان

 انجام بیش از ۱۰ هزار بازرسی برای نظارت بر بازار گیلان

رشت- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: برای نظارت بر بازار گیلان بیش از ۱۰ هزار بازرسی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری عصر چهارشنبه در اولین کارگروه تنظیم بازار امسال در سالن جلسات استانداری گیلان اظهار کرد: در راستای نظارت بر بازار ۱۰ هزار و ۷۲۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

وی با اشاره به انجام طرح‌ها و گشت‌های نظارتی متعدد ماه رمضان و نوروز در سال جاری و ایام قبل آن، اظهار داشت: علاوه بر تأمین و توزیع انواع کالاهای اساسی پرمصرف، برای ساماندهی سطح عرضه و برخورد با اخلالگران نظم بازار ۲ هزار ۹۵ پرونده تخلف در خلال بازرسی‌ها با ارزش ریالی ۳۱۳ میلیارد و ۸۸۱ میلیون تشکیل شده است.

به گفته پورحیدری بر اساس آخرین آمار و ارزیابی صورت گرفته سازمان برنامه و بودجه و اذعان رئیس این سازمان در جلسه کارگروه، نرخ تورم نقطه‌ای گیلان از میانگین کشوری طی دو ماه اخیر پایین‌تر آمده است.

مدیرکل صمت گیلان با اعلام گزارش از محصولات اساسی موجود و ذخایر استان، تصریح کرد: خوشبختانه در ایام پایانی سال بازار آرام و با ثباتی داشتیم و تمامی کالاها با قیمت‌های رقابتی در دسترس عموم هم استانی‌های عزیزمان قرار گرفت و هیچ گونه التهاب و تنش و کمبودی در استان علیرغم ورود گردشگران زیاد نداشتیم.

وی در بخش دیگری از گزارش خود از ارزش ریالی ۴۴۹ میلیاردی متخلفین حوزه مسکن و املاک از خردادماه سال قبل تاکنون سخن گفت و ادامه داد: بیش از یک هزار و ۱۱۴ فقره پرونده برای متخلفان بازار مسکن و مشاورین املاک با انجام بیش ۱۰ هزار بازرسی تشکیل شده و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است و این روند نظارتی با توجه به شروع جابجایی اجاره نشینان و افزایش خرید و فروش املاک در این فصل تشدید خواهد شد.

کد خبر 6107858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha