۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۰۸

در رونمایی از سند راهبردی «شیراز؛ سومین حرم اهل بیت» مطرح شد؛

هدف سند راهبردی رساندن شیراز به تراز سومین حرم اهل بیت (ع) است

هدف سند راهبردی رساندن شیراز به تراز سومین حرم اهل بیت (ع) است

شیراز - رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جان‌مایه سند راهبردی «شیراز؛ سومین حرم اهل بیت» وحدت حداکثری مردم و مسوولین برای ارتقای جایگاه شیراز جنت‌تراز به تراز سومین حرم اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم حسینی عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از سند راهبردی «شیراز؛ سومین حرم اهل بیت» گفت: جان‌مایه سند راهبردی «شیراز؛ سومین حرم اهل بیت» وحدت حداکثری مردم و مسؤولین برای ارتقای جایگاه شیراز جنت‌تراز به تراز سومین حرم اهل بیت است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بررسی دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد رهبر انقلاب به شیراز به عنوان یکی از استوانه‌های اساسی در ایجاد تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه ظهور، حساب جدی باز کرده‌اند و بعدها نیز در بیانیه گام دوم انقلاب با ارائه سه مؤلفه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی به آن اشاره فرموده و بعد از یک هفته مقدمه‌چینی در دیدارهای مختلفی که طی سفر ایشان به استان فارس صورت گرفت در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ بیان کردند اینجا سومین حرم اهل بیت است.

حسینی بیان کرد: از آن روز در استان فارس هرکس به فراخور حال خود و به سهم خود برای تحقق سومین حرم اهل بیت تلاش کرد و ما نیز در جلسات متعدد هیأت اندیشه‌ورز بر روی مفاهیم و عبارات تفحص و بررسی کردیم و نهایتاً در دیدار با بزرگان استان از جمله امام جمعه شیراز، استاندار فارس، تولیت حرم و … اقدامات انجام شده خوب اما ناکافی دانسته شد.

وی خاطرنشان کرد: در آبان ۱۴۰۱ ضرورت تدوین سند راهبردی در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح و تدوین آن تصویب شد و شورای راهبری، مسؤول پیگیری این امر شد و نهایتاً کارگروهی با حضور نمایندگان نهادهای مختلف استان فارس تشکیل شد و اندیشکده رهیافت ولایت که تجربه خوبی در تنظیم اسناد فرهنگی با رویکرد دینی داشت برای مشورت انتخاب و چارچوب تدوین سند در ۸ گام ارائه و تصویب و سپس مطالعه ابعاد مختلف آن آغاز شد.

حسینی در ادامه گفت: سپس وجود ناظر علمی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه احساس و انجام شد و به عنوان اولین گام در اجرای این سند راهبردی و ارزشمند، چشم‌انداز، رسالت و بیان الزامات و اقتضائات و شاکله دبیرخانه اجرایی آن شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد و در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری استان به تصویب رسید و امروز از آن رونمایی شد.

وی در پایان گفت: در این سند و مصوبه تکالیفی نیز بر عهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده و سازمان برنامه و بودجه جهت تأمین اعتبارات اجرایی آن از محل اعتبارات استانی و ملی تکالیفی دارد.

کد خبر 6107879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha