۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۲۴

استاندار تهران:

ساز و کار پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران مشخص شود

ساز و کار پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران مشخص شود

تهران- استاندار تهران بر ضرورت تعیین تکلیف ساز و کار پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که با حضور مسؤولان مربوطه در استانداری تهران برگزار شد، بر ضرورت ظرفیت سازی استان تهران در حوزه مراکز بازپروری ماده ۱۶ تاکید و اظهار کرد: در این زمینه ابلاغ‌های لازم به فرمانداران صورت می‌گیرد که طی آن ساز و کار پذیرش معتادان متجاهر در شرق و غرب استان تهران تعیین تکلیف شود.

استاندار تهران با تاکید بر پیگیری تکمیل ظرفیت‌ها در حوزه مراکز بازپروری ماده ۱۶ و استفاده از بخش خصوصی، گفت: در این حوزه تأمین اعتبارات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فخاری در ادامه به مدت زمان نگهداری، درمان و مراقبت پس از خروج معتادان متجاهر از مراکز ماده ۱۶ اشاره کرد و افزود: باید ساز و کاری فراهم شود که طی آن افراد بتوانند پس از طی دوره به آغوش خانواده‌شان باز گردند و تا زمانی که برای اشتغال و بازگشت به خانواده فکر اساسی صورت نگیرد، چرخه معیوب می‌ماند. وی با بیان اینکه نباید بار تهران در حوزه پذیرش معتادان متجاهر بیشتر شود، عنوان کرد: لازم است که ظرفیت‌های شرق و غرب استان تهران توسط فرمانداران شناسایی و اقدامات لازم در این حوزه صورت بگیرد.

استاندار تهران همچنین در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد کرد: در این راستا می‌توانیم با دعوت از جامعه نخبگانی، همایشی با حضور نجات یافتگان و کسانی که در معرض تهدیدات مواد مخدر بوده و بهبود پیدا کرده اند، برگزار کنیم که طی آن اقدامات صورت گرفته با هدف امید آفرینی و حرکت جامعه به سوی سلامت تبیین شود، همچنین می‌توانیم در این همایش، در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گزارشاتی اعلام و اقدام مورد هدف را در حوزه اطلاع رسانی داخلی و بین المللی بازتاب دهیم.

بر اساس این گزارش در این جلسه در حوزه مجموعه تربیتی «یاور شهر»، «خانه یاریگران زندگی»، اشتغال زایی، پذیرش و درمان معتادان متجاهر، تأمین اعتبارات حول این مراکز و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر بررسی‌هایی صورت گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

کد خبر 6107982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha