۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان :

کرمان جزو ۵ استان برتر در تولید برق تجدیدپذیر است

کرمان جزو ۵ استان برتر در تولید برق تجدیدپذیر است

کرمان_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: کرمان با تولید حدود ۱۵۰ مگاوات برق تجدیدپذیر جزو ۵ استان برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسن‌زاده شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه جاری در آئین افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نرماشیر با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) اظهار داشت: استان کرمان به زیرساخت‌ها نیاز دارد و برق هم یکی از این نیازهای زیرساختی‌ست.

وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت طبیعی استان کرمان مانند انرژی خورشیدی، روزهای آفتابی، زاویه تابش و ارتفاع از سطح دریا یکی از راه‌های رسیدن به‌برق است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: توسعه نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر از سال گذشته در استان آغاز شد و نیروگاه خورشیدی در نرماشیر به‌عنوان منطقه‌ای کمتر توسعه یافته انجام شد و امروز ۱۰ مگاوات برق به‌مدار افزوده شد.

حسن‌زاده، از احداث نیروگاه خورشیدی نرماشیر به‌عنوان یکی از مصداق‌های مشارکت مردم در جهش تولید نام برد و از رایزنی با سرمایه‌گذاران برای ادامه فعالیت در بخش تولید انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: کرمان با تولید ۱۵۰ مگاوات برق تجدید پذیر جزو ۵ استان برتر در این زمینه است و در حال حاضر دو هزار مگاوات برق خورشیدی از مجموع ۸ هزار مگاوات در کشور برای کرمان برنامه‌ریزی شده که عملیات اجرایی پروژه‌ها در حال انجام است و این برق طی سال‌های آینده به سیستم برق کشور اضافه می‌شود.

کد خبر 6108013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha