۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۴

روزانه‌های نمایشگاه کتاب/۸

چهارشنبه شلوغ نمایشگاه و پیش بینی آخر هفته شلوغ تر

چهارشنبه شلوغ نمایشگاه و پیش بینی آخر هفته شلوغ تر

مصلی امام خمینی در هشتمین روز نمایشگاه کتاب، جمعیت زیادی را شاهد بود و پیش بینی شده این جمعیت در پنجشنبه و جمعه پیش رو افزایش دارد.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در روز هشتم جمعیت بسیار زیادی برای بازدید از بهار کتاب ایران به نمایشگاه آمدند و از نیمه‌های ظهر به این جمعیت اضافه میشد.

مسوولان برگزاری نمایشگاه کتاب نیز پنجشنبه و جمعه شلوغی را پیش بینی کرده و از مردم خواستند که با مترو و وسایل حمل و نقل عمومی خود را به نمایشگاه برسانند.

به گفته علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب بیش از ۷۲ درصد از مردم از قیمت کتاب‌ها راضی نیستند که این عدد بسی جای تامل دارد البته هرچند که قیمت کتاب تابع چند اتفاق از جمله گرانی کاغذ است.

روز گذشته نمایشگاه همچنان میزبان سیاستمداران و چهره‌های فرهنگی بود و محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی، خالد قدومی نماینده حماس در ایران، زینب سلیمانی، علی‌اکبر رائفی پور از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند.

سیدعلی صالحی، شاعر پیشکسوت هم برای جشن امضا آخرین مجموعه شعر خود، «لولی‌وش واژه‌ها» به نمایشگاه کتاب آمده بود.

اما بخش بین‌الملل، ناشران خارجی و ناشران دیجیتال آرام‌تر از همه جا و حتی سال‌های گذشته است و مخاطب چندانی ندارد. در بخش دانشگاهی نیز دانشجویان از قیمت کتاب‌ها گله‌مندند، البته در شبستان اصلی نیز وضعیت به همین شکل بوده و در مقابل هر غرفه‌ای مخاطبان تقاضای تخفیف بیشتری از غرفه‌داران می‌کنند تا بتوانند کتاب مدنظر خود را خریداری کنند.

غرفه «پایتخت کتاب ایران» و «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» هم پشت ناشران دیجیتال قرار دارد، جایی که از رفت‌وآمد تقریباً خبری نیست و بازدیدکنندگان کمی دارد.

به گفته رمضانی تا پایان روز هفتم در بخش حضوری ۲۱۶ میلیارد فروش داشتیم که ۱۴۲ میلیارد آن از طریق درگاه‌های رسمی و ۷۴ میلیارد از طریق مبادی کارت به کارت بوده است. همچنین در بخش مجازی ۹۶ میلیارد فروش داشتیم که ۶۵ میلیارد سهم ناشران و ۳۱ میلیارد سهم کتابفروشان بوده است. به این ترتیب ۳۱۲ میلیارد تومان فروش در بخش مجازی و حضوری داشته ایم. همچنین ۵۴۵ هزار نسخه کتاب در بخش مجازی به فروش رسیده است و ۳۵۵ هزار نسخه ساماندهی و بسته بندی شده اند. ۶۷ هزار و ۷۰۰ بسته نیز تا ظهر روز هفتم به دست مخاطبان رسیده است.

کد خبر 6108040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha