۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵

فرماندار دیر:

تبلیغ چهره به چهره در موضوع حجاب بسیار تاثیرگذار است

تبلیغ چهره به چهره در موضوع حجاب بسیار تاثیرگذار است

بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: تبلیغ چهره به چهره در موضوع حجاب و عفاف خیلی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر با تبریک دهه کرامت و تقدیر از نیروی انتظامی در اجرای طرح نور، اظهار داشت: با یک نگاه سطحی و کمی دقت کاملاً محرز است که کشف حجاب و برهنگی برنامه دشمن برای براندازی در ایران است.

فرماندار شهرستان دیر ادامه داد: بی حجابی نقشه و پله اول دشمن برای نابودی ایران و ایرانی است و همه به این موضوع واقف هستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده که این هنر رهبر انقلاب و مردم ماست، بیان داشت: در اجرای طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ابتدا باید به سراغ دستگاه‌ها برویم بعد مراکز عمومی که در اختیار آنهاست و بعد کل جامعه، تا عفاف و حجاب در شهرستان نهادینه شود.

وی افزود: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صنعت و معدن، اتاق اصناف، کمیته امداد، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، اصحاب رسانه، فضای مجازی، گروه‌های جهادی، مساجد و حسینیه‌ها و هیأت‌ها در مسئله عفاف و حجاب نقش مهمی دارند.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه به اتفاق امام جمعه پیگیر معرفی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان هستیم، عنوان کرد: دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید بطور پیوسته وظایف ادارات درخصوص عفاف و حجاب را به آنها ابلاغ کند و ماهانه از آنها گزارش بخواهد.

وی با تاکید بر توجه به مسئله حجاب در ادارات، افزود: تمام ادارات دولتی برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های توجیهی حجاب و نظارت و بازرسی مستمر بر پوشش کارکنان را انجام دهند.

باربرز، خواستار برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی عفاف و حجاب با حضور اساتید برجسته در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شد و ابراز کرد: تبلیغ چهره به چهره در موضوع عفاف و حجاب خیلی تأثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداران و ادارات از ایستگاه‌های حجاب در بازار و اماکن عمومی حمایت و پشتیبانی کنند، گفت: اردوهای تربیتی، کلاس‌های فوق برنامه عفاف و حجاب در تابستان برای دانش آموزان و والدین، نظارت و پایش وضعیت حجاب در مدارس و مراکز آموزشی، فعال کردن اتحادیه انجمن‌های اسلامی و بسیج دانش آموزی و شوراها، عرضه محصولات فرهنگی، شناسایی گروه‌های مردمی و اجتماعی فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آنها و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی محصولات عفاف و حجاب، تذکر و توبیخ و در نهایت برخورد با فروشندگان مغازه‌هایی که کشف حجاب می‌کنند از جمله اقداماتی است که در حوزه عفاف و حجاب باید انجام شود.

فرماندار شهرستان دیر خواستار ورود ادارات به ترویج عفاف و حجاب از طریق فضای مجازی و تولید کلیپ شد و بیان کرد: با کسانی که واقعاً در فضای حقیقی و مجازی پدیده بی حجابی را با برنامه و هدف ترویج می‌کنند، طبق قانون به شدت برخورد شود.

وی تاکید کرد: قوانین عفاف و حجاب در اماکن عمومی، مدارس، پارک‌ها، بوم گردی‌ها، بیمارستان و مراکز بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غیره که تحت نظر ادارات و دستگاه‌ها است، نصب شود و نظارت بر این اماکن مهم است.

کد خبر 6108063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      ذائقه سازی و تربیت از همه چیز بهتر است .