۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

جایزه ویژه جشنواره «شش مقام» تاجیکستان برای گروه «حنانه»

جایزه ویژه جشنواره «شش مقام» تاجیکستان برای گروه «حنانه»

گروه موسیقی «حنانه» با حضور در جشنواره بین المللی «شش مقام» کشور تاجیکستان به اجرای قطعاتی از موسیقی ردیف دستگاهی ایران پرداخت و توانست جایزه ویژه این رویداد را نیز دریافت کند.

کامران همت پور آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه توضیحاتی درباره تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود از حضور گروه موسیقی «حنانه» به سرپرستی وی در یک فستیوال بین المللی خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی هایی که از قبل انجام گرفته بود، گروه «حنانه» طی روزهای بیست و دوم تا بیست و پنجم اردیبهشت سال جاری در فستیوال بین المللی «شش مقام» کشور تاجیکستان حضور پیدا کرد. در این رویداد که با شعار «چشم‌انداز توسعه موسیقی سنتی مردم خاورمیانه در شرایط جهانی‌شدن» پیش روی مخاطبان قرار گرفت، گروه ها و کارشناسانی از کشورهای تاجیکستان، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان و ایران حضور داشتند.

وی افزود: در طول برگزاری این رویداد موسیقایی علاوه بر اجراهای مختلفی که برنامه ریزی شده بود، کارگاههای مهارتی به سبک «استادشاگرد» در کنسرواتوار ملی تاجیکستان و موسسه دولتی فرهنگ و هنر تاجیکستان نیز برگزار شد. این در حالی بود که هم زمان با برپایی این کارگاه ها کنسرت هایی با حضور هنرمندان تاجیک در مجموعه «صدرالدین عینی» هم پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

سرپرست گروه موسیقی «حنانه» درباره عنوان فستیوال موسیقایی که «شش مقام» نامگذاری شده، توضیح داد: «شش مقام» از گنجینه های ارزشمند موسیقی کشور تاجیکستان محسوب می شود که هرسال به پاس گرامیداشت این گنجینه معنوی موسیقایی، برنامه های فرهنگی در تمامی شهرها و مناطق این کشور برگزار می شود. توضیح اینکه گروه «حنانه» هم موفق شد لوح ویژه و دیپلم افتخار فستیوال را کسب کند.

همت پور در بخش پایانی صحبت های خود درباره حضور گروه «حنانه» در فستیوال «شش مقام» گفت: حضور گروه موسیقی «حنانه» در تاجیکستان به واسطه دعوت موسسه دولتی فرهنگ و هنر تاجیکستان، هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت ایران در تاجیکستان انجام گرفت. این در حالی است که سیروس ملکی خواننده، بهروز قنسولی نوازنده قانون، ناصر کاوه نوازنده بم تار، فرود خاموشیان نوازنده عود، میلاد شکری زاده نوازنده کمانچه، آسیه احمدی نوازنده دف، سمیرا مهرافشا نوازنده تمبک هم گروه اجرایی کنسرت های گروه حنانه در تاجیکستان را تشکیل می دادند.

کد خبر 6108078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha