۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶

هدف طرح همیاران آرامش اجتماعی کنترل و کاهش آسیب‌ها است

هدف طرح همیاران آرامش اجتماعی کنترل و کاهش آسیب‌ها است

شهرکرد-معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح همیاران آرامش اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اجرا می‌شود.

مرتضی عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره هدف از اجرای طرح همیاران آرمش اجتماعی اظهار کرد: این طرح در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌باشد که از وزارت کشور ابلاغ شده است.

وی بیان داشت: با بررسی آماری و ابلاغی که انجام شد اقدامات در ۴ محله تقریباً آسیب‌پذیرتر انجام می‌شود؛ چون دغدغه همه خانواده‌ها را داریم و دوست نداریم برای هیچیک از خانواده‌ها اتفاقی افتد، به همین خاطر از همه دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان می‌خواهیم در طرح دعوت شرکت کنند و با موضوعات متنوع از قبیل فضای مجازی، مواد مخدر، جذب و استخدام نیرو انسانی، موضوعات راهنمایی و رانندگی و حتی خدمات رایگان پزشکی برای افرادی که مراجعه می‌کنند، ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این طرح قسمتی از کار مربوط به ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه می‌باشد؛ بیشتر موضوعات برنامه طنز و اجتماعی و در کنار آن تئاتر درمانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی منطقه نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی یک فرد معتاد را به عنوان مجرم نگاه می‌کنند اما در مجموعه فرماندهی انتظامی یک معتاد، یک بیمار است، خاطر نشان کرد: باید در خانواده به هر قیمتی معتادان تکریم شوند، مبادا این افراد طرد شوند؛ افراد خانواده مخصوصاً فرزندان احترام پدر و مادر را داشته باشند.

ما نمی‌خواهیم فرد معتاد همچنان در خانواده‌ها وجود داشته باشد

عسگری افزود: ما نمی‌خواهیم فرد معتاد همچنان در خانواده‌ها وجود داشته باشد و از وجود معتادان در خانواده‌ها حمایت نمی‌کنیم؛ اما باید همه با هم من جمله اداره بهزیستی، شهرداری و همکاران ما در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر کمک کنیم تا افراد معتاد از نظر جسمی و روحی مداوا شوند و به فعالیت عادی برگردند.

وی گفت: همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی در قابل طرح‌های آرامش در شهر طرح‌هایی را انجام می‌دهند که بتوانیم خرده‌فروشان موادمخدر در سطح شهر و معابر عمومی که باعث مکدر شدن خاطر و آرمش شهروندان و افراد گذری می‌شود؛ در این راستا اقدامات مثبتی انجام دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نگاه ما در مجموعه فراجا این است که جامعه و پلیس از یک بطن هستند؛ همه در کنار هم هستیم و دوست داریم به همدیگر کمک کنیم؛ همان‌طور که پلیس نیازمند حمایت مردم بوده و مردم انصافاً پای کار بودند و فعالیت‌های پلیس را حمایت کردند.

اقدامات پلیس در راستای ارتقای آرامش افراد است

وی با اشاره به اینکه مردم می‌دانند که اقدامات پلیس در راستای ارتقای آرامش افراد است، بیان داشت: نگاه مجموعه معاونت اجتماعی، به همه موضوعات رویکرد صرف اجتماعی دارد قبل از اینکه به موضوعات انتظامی تبدیل شود، در همان موضوع اجتماعی بتوان حل و فصل کرد.

عسگری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها مرتبط با موضوعات فرهنگی به صورت ویژه موضوعات اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند تشریح کرد: می‌توان موضوع اجتماعی را حل کرد و اجازه ندهیم موضوع ارتقا و یا دامنه‌دار شود و نهایتاً به موضوع امنیتی تبدیل شود.

کد خبر 6108081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha